Publicacións (600) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2024

  1. A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement

    Journal of Experimental Education, Vol. 92, Núm. 4, pp. 644-661

  2. Aplicación de los principios del aprendizaje autorregulado a la enseñanza

    Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 99-120

  3. Be SMART: Promoting goal setting with students at-risk of early school leaving through a mentoring program

    Children and Youth Services Review, Vol. 157

  4. Concepción de las familias y la escuela sobre las altas capacidades: una revisión sistemática

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1-10

  5. Divergent thinking and Executive functions in children: A developmental perspective based on intellectual capacity

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 51

  6. Editorial: Advances and new perspectives in higher education quality

    Frontiers in Psychology

  7. Etapa de monitorización

    Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 53-78

  8. Etapa de planificación

    Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 35-52

  9. Etapa de revisión

    Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 79-98

  10. Explanatory factors for problematic cybersex behaviour: the importance of negative emotions

    Current Psychology, Vol. 43, Núm. 20, pp. 18109-18118

  11. Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo

    Dykinson

  12. Homework Approach Scale for Middle School Students Tests of Measurement Invariance and Latent Mean Differences

    European Journal of Psychological Assessment, Vol. 40, Núm. 2, pp. 128-134

  13. How Do Creativity and Social Support Affect the Resilience of Mediterranean University Students? A Cross-National Study in the Post-Pandemic Period

    Adolescents, Vol. 4, Núm. 2, pp. 311-323

  14. How to help students in their transition to middle school? Effectiveness of a school-based group mentoring program promoting students’ engagement, self-regulation, and goal setting

    Contemporary Educational Psychology, Vol. 76

  15. Introducción a los contenidos del curso

    Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 13-34

  16. Is it possible to transfer the learning of writing strategies to an unstructured opinion text? Analyzing the effects of the strategy-focused instruction

    Anales de psicología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 254-264

  17. Language Skills in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Developmental Language Disorder: A Systematic Review

    Children, Vol. 11, Núm. 1

  18. NDBI Practices for Autistic Students: Teachers’ Reflections from a Qualitative Perspective About an Online Program

    Communications in Computer and Information Science

  19. Nuevos ecosistemas de aprendizaje: Innovaciones y experiencias educativas

    Octaedro

  20. Parental homework involvement and students´achievement: A three-level meta-analysis

    Psicothema, Vol. 36, Núm. 1, pp. 1-14