ADIR
Grupo de Aprendizaje Escolar, Dificultades y Rendimiento Académico
Publications (626) Publications auxquelles un chercheur a participé
2025
-
A drama-based intervention to improve emotional intelligence in early childhood education
European Journal of Psychology of Education, Vol. 40, Núm. 1
-
Análisis sobre el uso de las herramientas de inteligencia artificial interactiva en el entorno universitario
Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 30, pp. 37-66
-
Cognitive and affective processes in children’s third-party punishment
Quarterly Journal of Experimental Psychology
-
How does the predictive capacity of a virtual-reality CPT for children with ADHD differ by country? A transcultural study with Argentine and Spanish Children
Research in Developmental Disabilities, Vol. 156
-
The Role of Child-Family-Peer Relationships on Children’s Healthy Eating Behavior: A Path Model Study
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 16, Núm. 1, pp. 24-35
2024
-
A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement
Journal of Experimental Education, Vol. 92, Núm. 4, pp. 644-661
-
Abandono y transferencia: un análisis desde la satisfacción académica en estudiantes de Educación
Magister: Revista miscelánea de investigación, Núm. 36, pp. 17-23
-
Aggression–Victimization in Middle-Low Income Students in Turkey: Empathy Level, Gender, and Grade Level Differences
Violence and Victims, Vol. 39, Núm. 4, pp. 458-474
-
An Analysis of Student Satisfaction and its Relationship with Academic and Social Factors in University Dropout
International Journal of Educational Psychology: IJEP, Vol. 13, Núm. 3, pp. 219-239
-
Aplicación de los principios del aprendizaje autorregulado a la enseñanza
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 99-120
-
Autoconcepto, Motivación Académica, Actitud Hacia el Aprendizaje y Rendimiento Académico: un Estudio Centrado en la Persona
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 2, pp. 107-116
-
Be SMART: Promoting goal setting with students at-risk of early school leaving through a mentoring program
Children and Youth Services Review, Vol. 157
-
Can serious games measure your cognitive profile in adults? An innovative proposal to evaluate and stimulate cognitive skills
Universal Access in the Information Society, Vol. 23, Núm. 1, pp. 155-166
-
Children with Cerebral Palsy Rehabilitation In-Session Engagement: Lessons Learnt from a Story Tool Training Program
International Journal of Disability, Development and Education
-
Concepción de las familias y la escuela sobre las altas capacidades: una revisión sistemática
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1-10
-
Creativity outcomes of physical activity interventions for children and adolescents: A systematic review
Thinking Skills and Creativity, Vol. 54
-
Divergent thinking and Executive functions in children: A developmental perspective based on intellectual capacity
Thinking Skills and Creativity, Vol. 51
-
Editorial: Advances and new perspectives in higher education quality
Frontiers in Psychology
-
El afecto y la comunicación como factor protector frente a la cibervictimización entre alumnado adolescente
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3603-3613
-
El papel mediador de la satisfacción en el abandono universitario: un estudio en estudiantes españoles sobre adaptación social y autorregulación del aprendizaje
Wímb lu, Vol. 19, Núm. 2