ADIR
GRUPO DE APRENDIZAJE ESCOLAR, DIFICULTADES Y RENDIMIENTO ACADÉMICO
Publications (620) Publications in which a researcher has participated
2025
-
A drama-based intervention to improve emotional intelligence in early childhood education
European Journal of Psychology of Education, Vol. 40, Núm. 1
-
Análisis sobre el uso de las herramientas de inteligencia artificial interactiva en el entorno universitario
Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 30, pp. 37-66
-
How does the predictive capacity of a virtual-reality CPT for children with ADHD differ by country? A transcultural study with Argentine and Spanish Children
Research in Developmental Disabilities, Vol. 156
2024
-
A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement
Journal of Experimental Education, Vol. 92, Núm. 4, pp. 644-661
-
Aggression–Victimization in Middle-Low Income Students in Turkey: Empathy Level, Gender, and Grade Level Differences
Violence and Victims, Vol. 39, Núm. 4, pp. 458-474
-
Aplicación de los principios del aprendizaje autorregulado a la enseñanza
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 99-120
-
Autoconcepto, Motivación Académica, Actitud Hacia el Aprendizaje y Rendimiento Académico: un Estudio Centrado en la Persona
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 2, pp. 107-116
-
Be SMART: Promoting goal setting with students at-risk of early school leaving through a mentoring program
Children and Youth Services Review, Vol. 157
-
Can serious games measure your cognitive profile in adults? An innovative proposal to evaluate and stimulate cognitive skills
Universal Access in the Information Society, Vol. 23, Núm. 1, pp. 155-166
-
Children with Cerebral Palsy Rehabilitation In-Session Engagement: Lessons Learnt from a Story Tool Training Program
International Journal of Disability, Development and Education
-
Concepción de las familias y la escuela sobre las altas capacidades: una revisión sistemática
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1-10
-
Creativity outcomes of physical activity interventions for children and adolescents: A systematic review
Thinking Skills and Creativity, Vol. 54
-
Divergent thinking and Executive functions in children: A developmental perspective based on intellectual capacity
Thinking Skills and Creativity, Vol. 51
-
Editorial: Advances and new perspectives in higher education quality
Frontiers in Psychology
-
El afecto y la comunicación como factor protector frente a la cibervictimización entre alumnado adolescente
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3603-3613
-
El papel mediador de la satisfacción en el abandono universitario: un estudio en estudiantes españoles sobre adaptación social y autorregulación del aprendizaje
Wímb lu, Vol. 19, Núm. 2
-
El uso de las TIC por parte de alumnado de Educación Secundaria Obligatoria: la cibervictimización en el punto de mira
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3493-3501
-
Etapa de monitorización
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 53-78
-
Etapa de planificación
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 35-52
-
Etapa de revisión
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 79-98