ADIR
GRUPO DE APRENDIZAJE ESCOLAR, DIFICULTADES Y RENDIMIENTO ACADÉMICO
Publikationen (613) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2024
-
A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement
Journal of Experimental Education, Vol. 92, Núm. 4, pp. 644-661
-
Aggression–Victimization in Middle-Low Income Students in Turkey: Empathy Level, Gender, and Grade Level Differences
Violence and Victims, Vol. 39, Núm. 4, pp. 458-474
-
Aplicación de los principios del aprendizaje autorregulado a la enseñanza
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 99-120
-
Autoconcepto, Motivación Académica, Actitud Hacia el Aprendizaje y Rendimiento Académico: un Estudio Centrado en la Persona
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 2, pp. 107-116
-
Be SMART: Promoting goal setting with students at-risk of early school leaving through a mentoring program
Children and Youth Services Review, Vol. 157
-
Children with Cerebral Palsy Rehabilitation In-Session Engagement: Lessons Learnt from a Story Tool Training Program
International Journal of Disability, Development and Education
-
Concepción de las familias y la escuela sobre las altas capacidades: una revisión sistemática
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1-10
-
Creativity outcomes of physical activity interventions for children and adolescents: A systematic review
Thinking Skills and Creativity, Vol. 54
-
Divergent thinking and Executive functions in children: A developmental perspective based on intellectual capacity
Thinking Skills and Creativity, Vol. 51
-
Editorial: Advances and new perspectives in higher education quality
Frontiers in Psychology
-
El afecto y la comunicación como factor protector frente a la cibervictimización entre alumnado adolescente
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3603-3613
-
El papel mediador de la satisfacción en el abandono universitario: un estudio en estudiantes españoles sobre adaptación social y autorregulación del aprendizaje
Wímb lu, Vol. 19, Núm. 2
-
El uso de las TIC por parte de alumnado de Educación Secundaria Obligatoria: la cibervictimización en el punto de mira
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3493-3501
-
Etapa de monitorización
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 53-78
-
Etapa de planificación
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 35-52
-
Etapa de revisión
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 79-98
-
Explanatory factors for problematic cybersex behaviour: the importance of negative emotions
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 20, pp. 18109-18118
-
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo
Dykinson
-
Homework Approach Scale for Middle School Students Tests of Measurement Invariance and Latent Mean Differences
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 40, Núm. 2, pp. 128-134
-
How Do Creativity and Social Support Affect the Resilience of Mediterranean University Students? A Cross-National Study in the Post-Pandemic Period
Adolescents, Vol. 4, Núm. 2, pp. 311-323