Publikationen (613) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2024

  1. A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement

    Journal of Experimental Education, Vol. 92, Núm. 4, pp. 644-661

  2. Aggression–Victimization in Middle-Low Income Students in Turkey: Empathy Level, Gender, and Grade Level Differences

    Violence and Victims, Vol. 39, Núm. 4, pp. 458-474

  3. Aplicación de los principios del aprendizaje autorregulado a la enseñanza

    Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 99-120

  4. Autoconcepto, Motivación Académica, Actitud Hacia el Aprendizaje y Rendimiento Académico: un Estudio Centrado en la Persona

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 2, pp. 107-116

  5. Be SMART: Promoting goal setting with students at-risk of early school leaving through a mentoring program

    Children and Youth Services Review, Vol. 157

  6. Children with Cerebral Palsy Rehabilitation In-Session Engagement: Lessons Learnt from a Story Tool Training Program

    International Journal of Disability, Development and Education

  7. Concepción de las familias y la escuela sobre las altas capacidades: una revisión sistemática

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1-10

  8. Creativity outcomes of physical activity interventions for children and adolescents: A systematic review

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 54

  9. Divergent thinking and Executive functions in children: A developmental perspective based on intellectual capacity

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 51

  10. Editorial: Advances and new perspectives in higher education quality

    Frontiers in Psychology

  11. El afecto y la comunicación como factor protector frente a la cibervictimización entre alumnado adolescente

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3603-3613

  12. El papel mediador de la satisfacción en el abandono universitario: un estudio en estudiantes españoles sobre adaptación social y autorregulación del aprendizaje

    Wímb lu, Vol. 19, Núm. 2

  13. El uso de las TIC por parte de alumnado de Educación Secundaria Obligatoria: la cibervictimización en el punto de mira

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3493-3501

  14. Etapa de monitorización

    Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 53-78

  15. Etapa de planificación

    Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 35-52

  16. Etapa de revisión

    Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 79-98

  17. Explanatory factors for problematic cybersex behaviour: the importance of negative emotions

    Current Psychology, Vol. 43, Núm. 20, pp. 18109-18118

  18. Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo

    Dykinson

  19. Homework Approach Scale for Middle School Students Tests of Measurement Invariance and Latent Mean Differences

    European Journal of Psychological Assessment, Vol. 40, Núm. 2, pp. 128-134

  20. How Do Creativity and Social Support Affect the Resilience of Mediterranean University Students? A Cross-National Study in the Post-Pandemic Period

    Adolescents, Vol. 4, Núm. 2, pp. 311-323