Argitalpenak (332) FRANCISCO JAVIER FERNANDEZ RIO argitalpenak

2024

  1. 'More physical education': Critical analysis of the predominant biomedical discourse in press reports

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 541-547

  2. A model fidelity check in cooperative learning research in physical education

    Physical Education and Sport Pedagogy

  3. Can Pedagogical Models Promote Students’ Basic Psychological Needs in Physical Education? A Systematic Review and Meta-Analysis

    Quest, Vol. 76, Núm. 2, pp. 247-267

  4. Construction and Assessment of the Physical Activity and Physical Education Importance for Parents Scale

    Perceptual and Motor Skills

  5. El currículum de Educación Física en la práctica diaria de aula

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 553

  6. El modelo pedagógico de educación física relacionado con la salud: Una revisión sistemática siguiendo las directrices PRISMA

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 129-135

  7. Highly-structured cooperative learning versus individual learning in times of COVID-19 distance learning

    European Journal of Teacher Education, Vol. 47, Núm. 1, pp. 104-119

  8. Hybridizing Outdoor Adventure Education and Cooperative Learning in physical education. Students and teachers’ views

    Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, Vol. 24, Núm. 2, pp. 159-174

  9. In-contest body acceleration profiles for the judo male and female weight divisions

    Frontiers in Sports and Active Living, Vol. 6

  10. Los juegos tradicionales: herramienta de inclusión en la formación de futuros docentes de Educación Física

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 561-567

  11. Pedagogical Models, Physical Activity and Intention to be Physically Active: A Systematic Review

    Quest, Vol. 76, Núm. 1, pp. 39-53

  12. Percepción del alumnado sobre los docentes respecto a Creación de un Ambiente Propicio para el Aprendizaje: datos preliminares

    Aula abierta, Vol. 53, Núm. 1, pp. 25-36

  13. What do we know about pedagogical models in physical education so far? An umbrella review

    Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 29, Núm. 2, pp. 190-205

2023

  1. Aprendizaje cooperativo, necesidades psicológicas básicas e intencionalidad de mantenerse físicamente activo

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 23, Núm. 89, pp. 243-260

  2. Are women equally represented in high-quality physical education research? Evidence from 2000 to 2020

    Sport, Education and Society, Vol. 28, Núm. 5, pp. 594-608

  3. Assessing class cohesion in primary and secondary education: Development and preliminary validation of the class cohesion questionnaire (CCQ)

    Social Psychology of Education, Vol. 26, Núm. 1, pp. 141-160

  4. Autoeficacia, autorregulación y aprendizaje cooperativo en estudiantes españoles y portugueses de Educación Secundaria

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 117-139

  5. Conclusiones del distanciamiento físico por la COVID en la clase de Educación Física

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 154, pp. 52-60

  6. Conductas prosociales, actividad física y perfil de responsabilidad personal y social en niños y adolescentes

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 153, pp. 79-89

  7. Cooperative Learning in Physical Education: A Research Overview

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 151, pp. 88-93