FRANCISCO JAVIER
FERNANDEZ RIO
Catedrático de Universidad
Publicaciones (331) Publicaciones de FRANCISCO JAVIER FERNANDEZ RIO
2024
-
'More physical education': Critical analysis of the predominant biomedical discourse in press reports
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 541-547
-
Can Pedagogical Models Promote Students’ Basic Psychological Needs in Physical Education? A Systematic Review and Meta-Analysis
Quest
-
Construction and Assessment of the Physical Activity and Physical Education Importance for Parents Scale
Perceptual and Motor Skills
-
El currículum de Educación Física en la práctica diaria de aula
Cuadernos de pedagogía, Núm. 553
-
El modelo pedagógico de educación física relacionado con la salud: Una revisión sistemática siguiendo las directrices PRISMA
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 129-135
-
Highly-structured cooperative learning versus individual learning in times of COVID-19 distance learning
European Journal of Teacher Education, Vol. 47, Núm. 1, pp. 104-119
-
Hybridizing Outdoor Adventure Education and Cooperative Learning in physical education. Students and teachers’ views
Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, Vol. 24, Núm. 2, pp. 159-174
-
In-contest body acceleration profiles for the judo male and female weight divisions
Frontiers in Sports and Active Living, Vol. 6
-
Los juegos tradicionales: herramienta de inclusión en la formación de futuros docentes de Educación Física
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 561-567
-
Pedagogical Models, Physical Activity and Intention to be Physically Active: A Systematic Review
Quest, Vol. 76, Núm. 1, pp. 39-53
-
Percepción del alumnado sobre los docentes respecto a Creación de un Ambiente Propicio para el Aprendizaje: datos preliminares
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 1, pp. 25-36
-
What do we know about pedagogical models in physical education so far? An umbrella review
Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 29, Núm. 2, pp. 190-205
2023
-
Aprendizaje cooperativo, necesidades psicológicas básicas e intencionalidad de mantenerse físicamente activo
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 23, Núm. 89, pp. 243-260
-
Are women equally represented in high-quality physical education research? Evidence from 2000 to 2020
Sport, Education and Society, Vol. 28, Núm. 5, pp. 594-608
-
Assessing class cohesion in primary and secondary education: Development and preliminary validation of the class cohesion questionnaire (CCQ)
Social Psychology of Education, Vol. 26, Núm. 1, pp. 141-160
-
Autoeficacia, autorregulación y aprendizaje cooperativo en estudiantes españoles y portugueses de Educación Secundaria
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 117-139
-
Conclusiones del distanciamiento físico por la COVID en la clase de Educación Física
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 154, pp. 52-60
-
Conductas prosociales, actividad física y perfil de responsabilidad personal y social en niños y adolescentes
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 153, pp. 79-89
-
Cooperative Learning in Physical Education: A Research Overview
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 151, pp. 88-93
-
Cooperative learning, emotions, and academic performance in physical education: a serial multiple mediation model
Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 1, pp. 75-82