MARIA ESTRELLA
FERNANDEZ ALBA
Profesora Contratada Doctora
Publicacións (51) Publicacións de MARIA ESTRELLA FERNANDEZ ALBA
2024
-
Concepción de las familias y la escuela sobre las altas capacidades: una revisión sistemática
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1-10
-
Introducción a los contenidos del curso
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 13-34
2023
-
Evaluación de las dificultades lectoras a través de una app gamificada basada en el modelo RTi
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
2022
-
Effect of an intervention in self-regulation strategies on academic achievement in elementary school: a study of the mediating effect of self-regulatory activity
Revista de psicodidáctica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 9-20
-
Parental Involvement in Homework During Covid-19 Confinement
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 421-428
-
Prior Academic Achievement as a Predictor of Non-Cognitive Variables and Teacher and Parent Expectations in Students With Learning Disabilities
Learning Disability Quarterly, Vol. 45, Núm. 2, pp. 121-133
-
Validation of the Shortened Version of the Metacognitive Awareness Inventory in Spanish University Students
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 454-462
2021
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
-
Tratamientos psicológicos para los trastornos del desarrollo del aprendizaje
Manual de tratamientos psicológicos: infancia y adolescencia (Pirámide), pp. 259-284
-
What Predicts Life Satisfaction in Children and Adolescents with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD)?: A Study from Parent and Child/ Adolescent Perspectives
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24
2020
-
Multimodal protocol for assessing metacognition and self-regulation in adults with learning difficulties
Journal of Visualized Experiments, Vol. 2020, Núm. 163, pp. 1-24
-
Personal and Instructional Variables Related to the Learning Process in Postgraduate Courses
Psicothema, Vol. 32, Núm. 4, pp. 525-532
-
Teacher knowledge and attitudes towards inclusion: a cross-cultural study in Ghana, Germany and Spain
International Journal of Inclusive Education, Vol. 24, Núm. 5, pp. 527-543
2019
-
Creatividad e inteligencias múltiples percibidas coopredictores de las aptitudes escolares en Educación Primaria
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 49, pp. 589-608
-
Los deberes escolares y el éxito educativo: un enfoque psicopedagógico
Éxito educativo: claves de construcción y desarrollo (Tirant lo Blanch), pp. 43-64
-
Mediating Role of Self-efficacy and Usefulness Between Self-regulated Learning Strategy Knowledge and its Use.
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Propiedades psicométricas del Cuestionario de Evaluación del Conocimiento sobre Estrategias de Autorregulación en universitarios (CEA-U)
Revista de Psicología y Educación, Vol. 14, Núm. 2, pp. 144-156
-
Supplementation with high-content docosahexaenoic acid triglyceride in attentiondeficit hyperactivity disorder: A randomized double-blind placebo-controlled trial
Neuropsychiatric Disease and Treatment, Vol. 15, pp. 1193-1209
2018
-
Analysis of Instructional Programs in Different Academic Levels for Improving Self-Regulated Learning SRL through Written Text
Design Principles for Teaching Effective Writing: Theorical and Empirical Grounded Principles (Brill), pp. 201-231
-
Analysis of instructional programs in different academic levels for improving self-regulated learning srl through written text
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 201-231