REBECA
CEREZO MENENDEZ
Profesora Titular de Universidad
Pedro
Rosário
Publicacións nas que colabora con Pedro Rosário (19)
2022
-
Psychometric properties of parental burnout assessment and prevalence of parental burnout: a person-centered approach
International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 1, pp. 81-90
2019
-
Mediating Role of Self-efficacy and Usefulness Between Self-regulated Learning Strategy Knowledge and its Use.
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Propiedades psicométricas del Cuestionario de Evaluación del Conocimiento sobre Estrategias de Autorregulación en universitarios (CEA-U)
Revista de Psicología y Educación, Vol. 14, Núm. 2, pp. 144-156
2018
-
Analysis of instructional programs in different academic levels for improving self-regulated learning srl through written text
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 201-231
2015
-
Homework and academic achievement across Spanish Compulsory Education
Educational Psychology, Vol. 35, Núm. 6, pp. 726-746
-
Teachers' feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement
Journal of Educational Research, Vol. 108, Núm. 3, pp. 204-216
-
Transcultural analysis of the effectiveness of a program to promote self-regulated learning in Mozambique, Chile, Portugal, and Spain
Higher Education Research and Development, Vol. 34, Núm. 1, pp. 173-187
2013
-
Predicción del uso de estrategias de autorregulación en educación superior
Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 3, pp. 865-875
-
The relationship between approaches to teaching and approaches to studying: A two-level structural equation model for biology achievement in high school
Metacognition and Learning, Vol. 8, Núm. 1, pp. 47-77
2012
-
Tareas para casa, implicación familiar y rendimiento ecadémico
Aula abierta, Vol. 40, Núm. 1, pp. 73-84
2011
-
El fracaso escolar en Educación Secundaria: análisis del papel de la implicación familiar
Magister: Revista miscelánea de investigación, Núm. 24, pp. 49-64
-
Implementation of training programs in self-regulated learning strategies in moodle format: results of a experience in higher education
Psicothema, Vol. 23, Núm. 2, pp. 274-281
2010
-
Eficacia del programa "(Des)venturas de Testas" para la promoción de un enfoque profundo de estudio
Psicothema, Vol. 22, Núm. 4, pp. 828-834
-
New media for the promotion of self-regulated learning in higher education
Psicothema, Vol. 22, Núm. 2, pp. 306-315
2009
-
Academic goals and learning quality in higher education students
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 96-105
-
Adaptación de un programa de promoción de estrategias de autorregulación del aprendizaje a las TICS
VII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: la qualitat del procés d'ensenyança/aprenentatge universitari des de la perspectiva del canvi
-
Estilos intelectuales y rendimiento académico: una perspectiva evolutiva
Psicothema, Vol. 21, Núm. 4, pp. 555-561
-
Tareas para casa, autorregulación del aprendizaje y rendimiento en matemáticas
Revista de psicodidáctica, Vol. 14, Núm. 2, pp. 179-192
2008
-
Self-regulated profiles and academic achievement
Psicothema, Vol. 20, Núm. 4, pp. 724-731