Ciencias de la Educación
Fachbereich
Publikationen, an denen er mitarbeitet DAVID MENDEZ ALONSO (34)
2022
-
Implementation of Cooperative Learning and Its Relationship with Prior Training of Teachers, Performance and Equity in Mathematics: A Longitudinal Study
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 23
-
Validation of a Cooperative Learning Measurement Questionnaire From a Teaching Perspective
Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 160-167
2021
-
Cooperative learning for a more sustainable education: Gender equity in the learning of maths
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 15
-
Cross-cultural adaptation and preliminary reliability of the adolescents and adults coordination questionnaire into European Spanish
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 12
-
Influence of psychological factors on the success of the ultra-trail runner
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 1-13
-
Predictive strength of contextual and personal variables in soccer players’ goal orientations
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 17
2018
-
Adolescents’ competence metaperceptions and self-perceptions, motivation, intention to be physically active and physical activity
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 1, pp. 75-80
-
Efecto de las metas de logro y las estructuras de metas de clase 3x2 en la motivación autodeterminada: un análisis multinivel en educación secundaria
Anales de psicología, Vol. 34, Núm. 1, pp. 52-62
2017
-
3x2 Achievement Goals, Self-Determined Motivation and Life Satisfaction in Secondary Education
Revista de psicodidáctica, Vol. 22, Núm. 2
-
3x2 classroom goal structures, motivational regulations, self-concept, and affectivity in secondary school
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 20
-
Análisis del desarrollo curricular de la Educación Física en la Enseñanza Secundaria Obligatoria: Comparación de los currículos autonómicos
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 31, pp. 82-87
-
Design and validation of a questionnaire to assess cooperative learning in educational contexts
Anales de psicología, Vol. 33, Núm. 3, pp. 680-688
-
Effects of two instructional approaches, Sport Education and Direct Instruction, on secondary education students’ psychological response
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 6, Núm. 2, pp. 9-20
-
Self-regulation, cooperative learning, and academic self-efficacy: Interactions to prevent school failure
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JAN
2016
-
Análisis del desarrollo curricular de la educación física en la ESO por comunidades
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 52, pp. 41-45
-
Impact of error self-perception of aerobic capacity in the safety and efficacy of the lifeguards
International Journal of Occupational Safety and Ergonomics, Vol. 22, Núm. 1, pp. 159-163
-
Incorporación de las competencias básicas a la educación física en educación primaria
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 16, Núm. 63, pp. 457-473
-
Teachers' attitude and perception towards cooperative learning implementation: Influence of continuing training
Teaching and Teacher Education, Vol. 59, pp. 438-445
2015
-
Análisis de los currículos autonómicos LOMCE de Educación Física en Educación Primaria
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 28, pp. 15-20
-
Análisis y valoración del proceso de incorporación de las Competencias Básicas en Educación Primaria
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 33, Núm. 1, pp. 233-246