DAVID
ALVAREZ GARCIA
Profesor Titular de Universidad
MARIA PALOMA
GONZALEZ CASTRO
Catedrática de Universidad
Publicaciones en las que colabora con MARIA PALOMA GONZALEZ CASTRO (65)
2019
-
Impact of Family and Friends on Antisocial Adolescent Behavior: The Mediating Role of Impulsivity and Empathy
Frontiers in Psychology, Vol. 10
-
Mathematics competence level: The contribution of non-symbolic and spatial magnitude comparison skills
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAR
-
The effect of parental control on cyber-victimization in adolescence: The mediating role of impulsivity and high-risk behaviors
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAY
2018
-
Características Psicométricas de la Escala de Funcionamiento Ejecutivo para Familias (EFE - F)
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 47, pp. 71-82
-
Naming speed as a predictive diagnostic measure in reading and attentional problems
Child Neuropsychology, Vol. 24, Núm. 8, pp. 1115-1128
2017
-
Learning difficulties in mathematics: An intervention proposal
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 173-190
2016
-
Metacognition and executive functioning in Elementary School
Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 2, pp. 474-483
2015
-
State, trait anxiety and selective attention differences in Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) subtypes
International journal of clinical and health psychology, Vol. 15, Núm. 2, pp. 105-112
2014
-
Alteraciones del funcionamiento ejecutivo en el trastorno por déficit de atención con hiperactividad y sus subtipos
Psicología educativa, Vol. 20, Núm. 1, pp. 23-32
-
Halo effect of student misbehavior on teacher ratings of impulsivity and other executive function deficits
Psychology of Impulsivity: New Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 21-31
-
Improving basic math skills through integrated dynamic representation strategies
Psicothema, Vol. 26, Núm. 3, pp. 378-384
-
Propiedades psicométricas de la Escala de Funcionamiento Ejecutivo para profesorado (EFE-P)
Revista de Psicología y Educación, Vol. 9, Núm. 1, pp. 49-69
2013
-
Examen de los patrones de fluidez sanguínea en el TDAH a través de un test de ejecución continua
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 4, Núm. 1, pp. 1-21
-
Funciones ejecutivas en niños y adolescentes con trastorno por déficit de atención con hiperactividad y dificultades lectoras
International journal of psychology and psychological therapy, Vol. 13, Núm. 2, pp. 179-194
2012
-
Hiperactividad-impulsividad y déficit de atención como predictores de participación en situaciones de violencia escolar
International journal of psychology and psychological therapy, Vol. 12, Núm. 2, pp. 185-202
-
Neuropsychological analysis of the difficulties in dyslexia through sensory fusion
International journal of clinical and health psychology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 69-80
2011
-
Cómo estimular la participación familiar en la escuela infantil
Atención temprana 0-3 años: (primer ciclo de infantil), propuesta educativa (CEPE Ciencias de la Educación Preescolar y Especial), pp. 143-154
-
Diferencias en la fluidez sanguínea cortical en los subtipos de TDAH: Un estudio piloto
Aula abierta, Vol. 39, Núm. 1, pp. 25-36
-
La conciencia morfológica: tendencias de desarrollo y patrón evolutivo en educación infantil y primaria
Psicothema, Vol. 23, Núm. 2, pp. 239-244
-
Nuevas técnicas de evaluación en el Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH)
European journal of education and psychology, Vol. 4, Núm. 1, pp. 63-73