MARIA DE LAS MERCEDES
INDA CARO
Profesora Titular de Universidad
CARMEN MARIA
FERNANDEZ GARCIA
Profesora Titular de Universidad
Publicacións nas que colabora con CARMEN MARIA FERNANDEZ GARCIA (32)
2023
-
Estudio psicométrico piloto de un instrumento para evaluar el funcionamiento familiar: corresponsabilidad y consenso
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 44, pp. 9-33
-
Evaluación de la satisfacción laboral docente: Revisión teórica y estudio comparativo
Revista española de educación comparada, Núm. 42, pp. 359-377
-
Exploring how teachers' personal characteristics, teaching behaviors and contextual factors are related to differentiated instruction in the classroom: A cross-national perspective
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (Springer International Publishing), pp. 509-540
-
Parental educational styles from parents’ and children’s perspectives
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 3, pp. 85-101
-
Teaching effectiveness in Spain: Towards an evidence-based approach for informing policymakers
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (Springer International Publishing), pp. 283-298
-
The mediated relationship between secondary school student perceptions of teaching behaviour and self-reported academic engagement across six countries
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (Springer International Publishing), pp. 439-471
2022
-
Docencia Universitaria en Pandemia. Peculiaridades en los Grados de Educación
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 20, Núm. 3, pp. 101-122
-
Guía para promover una Parentalidad Positiva. Estrategias educativas de apoyo para padres y madres con hijos e hijas entre 0-12 años de edad
Servicio de Publicaciones
-
Teaching behaviours under observation: an instrument for assessing teaching quality in Spain
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 466-513
2021
-
Efecto de las variables contextuales, personales y curriculares en la implicación del estudiante
Revista de educación, Núm. 391, pp. 181-208
-
Student Perceptions of Teaching Quality in Five Countries: A Partial Credit Model Approach to Assess Measurement Invariance
SAGE Open, Vol. 11, Núm. 3
2020
-
Rol de las metas parentales orientadas al logro de la tarea en el autoconcepto de estudiantes universitarios
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 3, Núm. 56, pp. 143-158
-
Student Perceptions in Measuring Teaching Behavior Across Six Countries: A Multi-Group Confirmatory Factor Analysis Approach to Measurement Invariance
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
The influence of perceived family supports and barriers on personal variables in a Spanish sample of secondary school science-technology students
International Journal of Science Education, Vol. 42, Núm. 1, pp. 70-88
2019
-
Student perceptions of secondary education teaching effectiveness: General profile, the role of personal factors, and educational level
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAR
-
Validating a model of effective teaching behaviour and student engagement: perspectives from Spanish students
Learning Environments Research, Vol. 22, Núm. 2, pp. 229-251
2017
-
Calidad de vida, alojamiento con apoyo y trastorno mental severo: el valor de la perspectiva socioeducativa en su recuperación
Revista complutense de educación, Vol. 28, Núm. 2, pp. 573-590
2016
-
Evaluación de un programa experiencial de educación parental: la perspectiva de los educadores como agentes de cambio
Aula abierta, Vol. 44, Núm. 1, pp. 31-37
-
Influence of social cognitive and gender variables on technological academic interest among Spanish high-school students: testing social cognitive career theory
International Journal for Educational and Vocational Guidance, Vol. 16, Núm. 3, pp. 305-325
-
Las elecciones académicas de los adolescentes del bachillerato tecnológico desde las conversaciones con sus padres y madres
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 27, Núm. 3, pp. 76-90