MARIA DE LAS MERCEDES
INDA CARO
Profesora Titular de Universidad
CARMEN MARIA
FERNANDEZ GARCIA
Profesora Titular de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with CARMEN MARIA FERNANDEZ GARCIA (32)
2023
-
Estudio psicométrico piloto de un instrumento para evaluar el funcionamiento familiar: corresponsabilidad y consenso
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 44, pp. 9-33
-
Evaluación de la satisfacción laboral docente: Revisión teórica y estudio comparativo
Revista española de educación comparada, Núm. 42, pp. 359-377
-
Exploring how teachers' personal characteristics, teaching behaviors and contextual factors are related to differentiated instruction in the classroom: A cross-national perspective
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (Springer International Publishing), pp. 509-540
-
Parental educational styles from parents’ and children’s perspectives
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 3, pp. 85-101
-
Teaching effectiveness in Spain: Towards an evidence-based approach for informing policymakers
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (Springer International Publishing), pp. 283-298
-
The mediated relationship between secondary school student perceptions of teaching behaviour and self-reported academic engagement across six countries
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (Springer International Publishing), pp. 439-471
2022
-
Docencia Universitaria en Pandemia. Peculiaridades en los Grados de Educación
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 20, Núm. 3, pp. 101-122
-
Guía para promover una Parentalidad Positiva. Estrategias educativas de apoyo para padres y madres con hijos e hijas entre 0-12 años de edad
Servicio de Publicaciones
-
Teaching behaviours under observation: an instrument for assessing teaching quality in Spain
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 466-513
2021
-
Efecto de las variables contextuales, personales y curriculares en la implicación del estudiante
Revista de educación, Núm. 391, pp. 181-208
-
Student Perceptions of Teaching Quality in Five Countries: A Partial Credit Model Approach to Assess Measurement Invariance
SAGE Open, Vol. 11, Núm. 3
2020
-
Rol de las metas parentales orientadas al logro de la tarea en el autoconcepto de estudiantes universitarios
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 3, Núm. 56, pp. 143-158
-
Student Perceptions in Measuring Teaching Behavior Across Six Countries: A Multi-Group Confirmatory Factor Analysis Approach to Measurement Invariance
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
The influence of perceived family supports and barriers on personal variables in a Spanish sample of secondary school science-technology students
International Journal of Science Education, Vol. 42, Núm. 1, pp. 70-88
2019
-
Student perceptions of secondary education teaching effectiveness: General profile, the role of personal factors, and educational level
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAR
-
Validating a model of effective teaching behaviour and student engagement: perspectives from Spanish students
Learning Environments Research, Vol. 22, Núm. 2, pp. 229-251
2017
-
Calidad de vida, alojamiento con apoyo y trastorno mental severo: el valor de la perspectiva socioeducativa en su recuperación
Revista complutense de educación, Vol. 28, Núm. 2, pp. 573-590
2016
-
Evaluación de un programa experiencial de educación parental: la perspectiva de los educadores como agentes de cambio
Aula abierta, Vol. 44, Núm. 1, pp. 31-37
-
Influence of social cognitive and gender variables on technological academic interest among Spanish high-school students: testing social cognitive career theory
International Journal for Educational and Vocational Guidance, Vol. 16, Núm. 3, pp. 305-325
-
Las elecciones académicas de los adolescentes del bachillerato tecnológico desde las conversaciones con sus padres y madres
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 27, Núm. 3, pp. 76-90