CARMEN MARIA
FERNANDEZ GARCIA
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones (102) Publicaciones de CARMEN MARIA FERNANDEZ GARCIA
2024
-
Dimensiones educativas parentales en familias migrantes y españolas. Teoría de la autodeterminación y parentalidad positiva
Revista española de pedagogía, Vol. 82, Núm. 289, pp. 627-649
-
Parental autonomy support and parental psychological control perceptions: a study with Spanish school-aged children
EDUCATIONAL AND DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGIST, Vol. 41, Núm. 2, pp. 129-140
-
¡Los docentes universitarios también queremos y podemos ser eficientes!
Cuadernos de pedagogía, Núm. 554
2023
-
Estudio psicométrico piloto de un instrumento para evaluar el funcionamiento familiar: corresponsabilidad y consenso
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 44, pp. 9-33
-
Evaluación de la satisfacción laboral docente: Revisión teórica y estudio comparativo
Revista española de educación comparada, Núm. 42, pp. 359-377
-
Exploring how teachers' personal characteristics, teaching behaviors and contextual factors are related to differentiated instruction in the classroom: A cross-national perspective
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (Springer International Publishing), pp. 509-540
-
Parental educational styles from parents’ and children’s perspectives
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 3, pp. 85-101
-
Teaching effectiveness in Spain: Towards an evidence-based approach for informing policymakers
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (Springer International Publishing), pp. 283-298
-
The mediated relationship between secondary school student perceptions of teaching behaviour and self-reported academic engagement across six countries
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (Springer International Publishing), pp. 439-471
-
Wolhuter, C.C. y Wiseman, A.W. (Coord.) (2022): Patterns in the Global North: The Ebb of global forces and the flow of contextual imperatives (Bingley: Emerald Publishing), 189 pp. ISBN: 978-1-80262-518-9 (print version)
Revista española de educación comparada, Núm. 42, pp. 407-409
2022
-
Docencia Universitaria en Pandemia. Peculiaridades en los Grados de Educación
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 20, Núm. 3, pp. 101-122
-
Guía para promover una Parentalidad Positiva. Estrategias educativas de apoyo para padres y madres con hijos e hijas entre 0-12 años de edad
Servicio de Publicaciones
-
ICALT3 en España: investigación sobre eficacia docente implicando a múltiples agentes educativos
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 371-383
-
Teaching behaviours under observation: an instrument for assessing teaching quality in Spain
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 466-513
2021
-
Efecto de las variables contextuales, personales y curriculares en la implicación del estudiante
Revista de educación, Núm. 391, pp. 181-208
-
Student Perceptions of Teaching Quality in Five Countries: A Partial Credit Model Approach to Assess Measurement Invariance
SAGE Open, Vol. 11, Núm. 3
-
University students and their perception of teaching effectiveness. Effects on students’ engagement
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 62-69
-
‘How should a princess dress if she has no clothing?’: five-year-old children debate feminist stories
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 3, pp. 719-754
2020
-
Rol de las metas parentales orientadas al logro de la tarea en el autoconcepto de estudiantes universitarios
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 3, Núm. 56, pp. 143-158
-
Student Perceptions in Measuring Teaching Behavior Across Six Countries: A Multi-Group Confirmatory Factor Analysis Approach to Measurement Invariance
Frontiers in Psychology, Vol. 11