Ciencias de la Educación
Departamento
Universidad de Castilla-La Mancha
Ciudad Real, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Castilla-La Mancha (30)
2024
-
Hybridizing Outdoor Adventure Education and Cooperative Learning in physical education. Students and teachers’ views
Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, Vol. 24, Núm. 2, pp. 159-174
2023
-
Aprendizaje cooperativo, necesidades psicológicas básicas e intencionalidad de mantenerse físicamente activo
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 23, Núm. 89, pp. 243-260
-
El desarrollo de la cooperación desde una perspectiva saludable: una hibridación de modelos pedagógicos
XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas
-
El pickleball como recurso de enseñanza en el modelo de aprendizaje cooperativo en Educación Física en Secundaria
XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas
-
Escuelas familiares y educación para la paz
Guerras, conflictos y paz: aportes de la pedagogía social (Dykinson), pp. 145-160
-
Sportspersonship Under Review: An Examination of Fair Play Attitudes Through the Contextualized Sport Alphabetization Model in Primary Physical Education
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 42, Núm. 3, pp. 430-441
2022
-
Creencias sobre poesía en el alumnado de 1º y 4º del Grado de Maestro en Educación Infantil
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 34, pp. 59-70
-
Cyberbullying in elementary and middle school students: A systematic review
Computers and Education, Vol. 176
-
Gamificando “El Alquimista”, una intervención para educar en valores a jóvenes adolescentes
Revista de investigación en educación, Vol. 20, Núm. 2, pp. 109-126
-
Students’ perceptions on three-way pedagogical models hybridization: contributing to the development of active identities
Sport, Education and Society, Vol. 27, Núm. 6, pp. 717-731
2021
-
Bullying, basic psychological needs, responsibility and life satisfaction: connections and profiles in adolescents
Anales de psicología, Vol. 37, Núm. 1, pp. 133-141
-
Sport Education, Cooperative Learning and Health-Based Physical Education: Another Step in Pedagogical Models’ Hybridization
Journal of Physical Education, Recreation and Dance, Vol. 92, Núm. 9, pp. 24-32
2020
-
Accelerometry-measured physical activity in amateur footballers. Is it enough to obtain health benefits?
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
Are physical education lessons suitable for sport talent identification? A systematic review of the literature
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 6
-
Connections between bullying victimization and satisfaction/frustration of adolescents’ basic psychological needs
Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 2
-
Formación de los futuros maestros de educación infantil en poesía y su didáctica. El caso de dos universidades españolas
Lenguaje y textos, Núm. 52, pp. 85-99
-
Los futuros maestros de infantil ante la educación literaria: Análisis de sus creencias sobre la literatura infantil como recurso para el aula
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 2, pp. 224-250
-
The game-centred approach to sport literacy
Taylor and Francis, pp. 1-136
-
What do we play? Influence of the Small-Sided and Conditioned Games to improve the students’ physiological and physical performance
Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 4, Núm. 2, pp. 162-180
2019
-
'Four goals for three players': Using 3 vs. 3 small-sided games at school
Human Movement, Vol. 20, Núm. 4, pp. 68-78