JULIO ANTONIO
GONZALEZ GARCIA
Investigador/a
Publicaciones (250) Publicaciones de JULIO ANTONIO GONZALEZ GARCIA
2019
-
Affective and cognitive variables involved in structural prediction of university dropout
Psicothema, Vol. 31, Núm. 4, pp. 429-436
2018
-
Diversas formas de motivar en el proceso enseñanza-aprendizaje
Aprendizaje escolar desde la psicología (Pirámide), pp. 157-177
-
Efecto de una herramienta hipermedia sobre las variables afectivo-emocionales relacionadas con las matemáticas
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 21, Núm. 1, pp. 375-394
2017
-
Factors affecting academic performance
Nova Science Publishers, Inc., pp. 1-333
-
Impacto de un entrenamiento en aprendizaje autorregulado en estudiantes universitarios
Perfiles educativos, Vol. 39, Núm. 157, pp. 87-104
-
University dropout: Definition, features and prevention measures
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 239-260
2016
-
Attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) diagnosis: An activation-executive model
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. SEP
-
Elementary students’ metacognitive processes and post-performance calibration on mathematical problem-solving tasks
Metacognition and Learning, Vol. 11, Núm. 2, pp. 139-170
-
Hipatia: a hypermedia learning environment in mathematics
Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 1, pp. 98-105
-
Metacognition and executive functioning in Elementary School
Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 2, pp. 474-483
-
On-line assessment of the process involved in maths problem-solving in fifth and sixth grade students: Self-regulation and achievement
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 19, Núm. 2, pp. 165-186
2015
-
Diseño de un programa informático para favorecer el desarrollo de las competencias matemáticas a edades tempranas
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
-
Factores explicativos de la calibración post-ejecución en resolución de problemas matemáticos
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
-
Factors involved in making post-performance judgments in mathematics problem-solving
Psicothema, Vol. 27, Núm. 4, pp. 374-380
-
Homework and academic achievement across Spanish Compulsory Education
Educational Psychology, Vol. 35, Núm. 6, pp. 726-746
-
La formación del profesorado de Educación Infantil y Primaria en el marco del EEES
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 2, Núm. 1, pp. 1-10
-
Variables predictoras de la velocidad de denominación para estudiantes con dificultades lectoras y/o atencionales
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
2014
-
Altered visual sensory fusion in children with reading difficulties
Perceptual and Motor Skills, Vol. 119, Núm. 3, pp. 925-948
-
Aplicación del Hypertexto a la práctica docente
Hypertexto: una estrategia para comprender (Madrid : Ciencias de la Educación Preescolar y Especial, D.L. 2014), pp. 231-261
-
Assessment of a self-regulated Learning Intervention
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-9