MARIA ESTRELLA
FERNANDEZ ALBA
Profesora Contratada Doctora
JOSE CARLOS
NUÑEZ PEREZ
Catedrático de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with JOSE CARLOS NUÑEZ PEREZ (23)
2022
-
Effect of an intervention in self-regulation strategies on academic achievement in elementary school: a study of the mediating effect of self-regulatory activity
Revista de psicodidáctica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 9-20
-
Parental Involvement in Homework During Covid-19 Confinement
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 421-428
-
Prior Academic Achievement as a Predictor of Non-Cognitive Variables and Teacher and Parent Expectations in Students With Learning Disabilities
Learning Disability Quarterly, Vol. 45, Núm. 2, pp. 121-133
2021
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
-
Tratamientos psicológicos para los trastornos del desarrollo del aprendizaje
Manual de tratamientos psicológicos: infancia y adolescencia (Pirámide), pp. 259-284
2020
-
Personal and Instructional Variables Related to the Learning Process in Postgraduate Courses
Psicothema, Vol. 32, Núm. 4, pp. 525-532
2019
-
Los deberes escolares y el éxito educativo: un enfoque psicopedagógico
Éxito educativo: claves de construcción y desarrollo (Tirant lo Blanch), pp. 43-64
-
Mediating Role of Self-efficacy and Usefulness Between Self-regulated Learning Strategy Knowledge and its Use.
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Propiedades psicométricas del Cuestionario de Evaluación del Conocimiento sobre Estrategias de Autorregulación en universitarios (CEA-U)
Revista de Psicología y Educación, Vol. 14, Núm. 2, pp. 144-156
2018
-
Analysis of Instructional Programs in Different Academic Levels for Improving Self-Regulated Learning SRL through Written Text
Design Principles for Teaching Effective Writing: Theorical and Empirical Grounded Principles (E. J. Brill), pp. 201-231
-
Analysis of instructional programs in different academic levels for improving self-regulated learning srl through written text
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 201-231
-
Dificultades de aprendizaje en Educación Superior: un reto para la comunidad universitaria
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 48, Núm. 1, pp. 63-80
2017
-
Autorregulación del aprendizaje a través del campus virtual en primer curso de Grado
X Jornadas de Innovación Docente 2017: Redes para la innovación: la participación del alumnado
-
E-Orientación: proyecto online de orientación preuniversitaria (PAINN16-049)
X Jornadas de Innovación Docente 2017: Redes para la innovación: la participación del alumnado
2015
-
Transcultural analysis of the effectiveness of a program to promote self-regulated learning in Mozambique, Chile, Portugal, and Spain
Higher Education Research and Development, Vol. 34, Núm. 1, pp. 173-187
2014
-
An explanatory model of the intention to continue studying among non-traditional university students
Psicothema, Vol. 26, Núm. 1, pp. 84-90
-
Assessment of a self-regulated Learning Intervention
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-9
2013
-
Predicción del uso de estrategias de autorregulación en educación superior
Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 3, pp. 865-875
2012
-
Tareas para casa, implicación familiar y rendimiento ecadémico
Aula abierta, Vol. 40, Núm. 1, pp. 73-84
2011
-
El fracaso escolar en Educación Secundaria: análisis del papel de la implicación familiar
Magister: Revista miscelánea de investigación, Núm. 24, pp. 49-64