MARIA ESTRELLA
FERNANDEZ ALBA
Profesora Contratada Doctora
CELESTINO
RODRIGUEZ PEREZ
Catedrático de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with CELESTINO RODRIGUEZ PEREZ (20)
2022
-
Prior Academic Achievement as a Predictor of Non-Cognitive Variables and Teacher and Parent Expectations in Students With Learning Disabilities
Learning Disability Quarterly, Vol. 45, Núm. 2, pp. 121-133
-
Validation of the Shortened Version of the Metacognitive Awareness Inventory in Spanish University Students
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 454-462
2021
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
-
What Predicts Life Satisfaction in Children and Adolescents with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD)?: A Study from Parent and Child/ Adolescent Perspectives
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24
2020
-
Personal and Instructional Variables Related to the Learning Process in Postgraduate Courses
Psicothema, Vol. 32, Núm. 4, pp. 525-532
-
Teacher knowledge and attitudes towards inclusion: a cross-cultural study in Ghana, Germany and Spain
International Journal of Inclusive Education, Vol. 24, Núm. 5, pp. 527-543
2019
-
Creatividad e inteligencias múltiples percibidas coopredictores de las aptitudes escolares en Educación Primaria
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 49, pp. 589-608
-
Supplementation with high-content docosahexaenoic acid triglyceride in attentiondeficit hyperactivity disorder: A randomized double-blind placebo-controlled trial
Neuropsychiatric Disease and Treatment, Vol. 15, pp. 1193-1209
2018
-
Analysis of Instructional Programs in Different Academic Levels for Improving Self-Regulated Learning SRL through Written Text
Design Principles for Teaching Effective Writing: Theorical and Empirical Grounded Principles (E. J. Brill), pp. 201-231
-
Analysis of instructional programs in different academic levels for improving self-regulated learning srl through written text
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 201-231
-
El Género y la Percepción de las Inteligencias Múltiples. Análisis en Función del Informante
Psicología educativa, Vol. 24, Núm. 1, pp. 31-37
-
Validación del Instrumento de Evaluación de la Conciencia Morfológica Oral (IECMO)
European journal of education and psychology, Vol. 11, Núm. 2, pp. 107-122
2017
-
Autorregulación del aprendizaje a través del campus virtual en primer curso de Grado
X Jornadas de Innovación Docente 2017: Redes para la innovación: la participación del alumnado
-
From ability to multiple intelligences: Implications for assessment and intervention in learning difficulties
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 67-79
-
Identifying gifted children: Congruence among different IQ measures
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL
2012
-
Tareas para casa, implicación familiar y rendimiento ecadémico
Aula abierta, Vol. 40, Núm. 1, pp. 73-84
2011
-
Perfiles de estilos de pensamiento en estudiantes universitarios: implicaciones para el ajuste al Espacio Europeo de Educación Superior
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 2, Núm. 2, pp. 145-164
-
Variables predictoras del rendimiento académico en el EEES: estilos de pensamiento, metas académicas, nota media de entrada a la titulación y horas de estudio
Revista d'innovació docent universitària: RIDU, Núm. 3, pp. 26-34
2010
-
Estilos de pensamiento en universitarios y su relación con el espacio europeo de educación superior
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 319-326
2009
-
Promoción del aprendizaje autorregualdo en el campus virtual de la Universidad de Oviedo
INECE 2009: III Jornadas internacionales UPM sobre innovación educativa y convergencia europea : Madrid, 24, 25 y 26 de noviembre de 2009