REBECA
CEREZO MENENDEZ
Profesora Titular de Universidad
Publicacións (108) Publicacións de REBECA CEREZO MENENDEZ
2025
-
Dificultades de aprendizaje y trastorno por déficit de atención e hiperactividad
Salud mental en contextos educativos (Pirámide), pp. 481-505
2024
-
Aplicación de los principios del aprendizaje autorregulado a la enseñanza
Formar: aprendiendo a diseñar contextos para un aprendizaje autónomo (Dykinson), pp. 99-120
-
Estado de la acción voluntaria en Asturias 2023
Estado de la acción voluntaria en Asturias 2023
-
Preface of the Doctoral Consortium of the Learning Analytics Summer Institute Europe 2024 (LASI Europe 2024 DC)
CEUR Workshop Proceedings
-
Reviewing the differences between learning analytics and educational data mining: Towards educational data science
Computers in Human Behavior, Vol. 154
2023
-
Desarrollo de una APP gamificada para la evaluación e intervención de las funciones ejecutivas en el modelo RTI
Bienestar psicológico y digitalización. El gran reto de la psicología hoy: actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
Evaluación e intervención gamificada de las funciones ejecutivas a través de una app para la mejora de las dificultades lectoras
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
From concept map to hypertexto, a cognitive strategy for enhancing self-regulated learning
Nuevas perspectivas de investigación en el ámbito escolar: Abordaje integral de variables psicológicas y educativas (Dykinson), pp. 133-144
2022
-
A review on data fusion in multimodal learning analytics and educational data mining
Wiley Interdisciplinary Reviews: Data Mining and Knowledge Discovery, Vol. 12, Núm. 4
-
Estado y situación de la acción voluntaria en Asturias
Estado y situación de la acción voluntaria en Asturias
-
Lessons Learned and Future Directions of MetaTutor: Leveraging Multichannel Data to Scaffold Self-Regulated Learning With an Intelligent Tutoring System
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Looking for the best data fusion model in Smart Learning Environments for detecting at risk university students
Proceedings of the 15th International Conference on Educational Data Mining, EDM 2022
-
Prior Academic Achievement as a Predictor of Non-Cognitive Variables and Teacher and Parent Expectations in Students With Learning Disabilities
Learning Disability Quarterly, Vol. 45, Núm. 2, pp. 121-133
-
Psychometric properties of parental burnout assessment and prevalence of parental burnout: a person-centered approach
International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 1, pp. 81-90
2021
-
Improving prediction of students’ performance in intelligent tutoring systems using attribute selection and ensembles of different multimodal data sources
Journal of Computing in Higher Education, Vol. 33, Núm. 3, pp. 614-634
-
Multi-source and multimodal data fusion for predicting academic performance in blended learning university courses
Computers and Electrical Engineering, Vol. 89
-
Relationship between naming speed, cognitive processes and decoding skills in normal readers in primary education
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 486-504
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
-
Tratamientos psicológicos para los trastornos del desarrollo del aprendizaje
Manual de tratamientos psicológicos: infancia y adolescencia (Pirámide), pp. 259-284
2020
-
Differential efficacy of an intelligent tutoring system for university students: A case study with learning disabilities
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-17