Publicaciones en las que colabora con TRINIDAD GARCIA FERNANDEZ (20)

2019

  1. Control Parental d el Uso d e Internet d urante l a Adolescencia:: Evolución y Diferencias d e Género

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 51, pp. 19-32

2018

  1. Características Psicométricas de la Escala de Funcionamiento Ejecutivo para Familias (EFE - F)

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 47, pp. 71-82

  2. Individual, family, and community predictors of cyber-aggression among adolescents

    European Journal of Psychology Applied to Legal Context, Vol. 10, Núm. 2, pp. 79-88

  3. Naming speed as a predictive diagnostic measure in reading and attentional problems

    Child Neuropsychology, Vol. 24, Núm. 8, pp. 1115-1128

  4. The relationship between parental control and high-risk internet behaviours in adolescence

    Social Sciences, Vol. 7, Núm. 6

2017

  1. Learning difficulties in mathematics: An intervention proposal

    Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 173-190

  2. Validation of the Cybervictimization Questionnaire (CYVIC) for adolescents

    Computers in Human Behavior, Vol. 70, pp. 270-281

2016

  1. Metacognition and executive functioning in Elementary School

    Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 2, pp. 474-483

  2. Parenting style dimensions as predictors of adolescent antisocial behavior

    Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. SEP

2015

  1. Escala de Evaluación de la Autorregulación del Aprendizaje a partir de Textos (ARATEX-R)

    European journal of education and psychology, Vol. 8, Núm. 1, pp. 9-22

  2. Predictors of school bullying perpetration in adolescence: A systematic review

    Aggression and Violent Behavior, Vol. 23, pp. 126-136

  3. State, trait anxiety and selective attention differences in Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) subtypes

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 15, Núm. 2, pp. 105-112

2013

  1. Examen de los patrones de fluidez sanguínea en el TDAH a través de un test de ejecución continua

    Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 4, Núm. 1, pp. 1-21

  2. Funciones ejecutivas en niños y adolescentes con trastorno por déficit de atención con hiperactividad y dificultades lectoras

    International journal of psychology and psychological therapy, Vol. 13, Núm. 2, pp. 179-194

  3. ¿Qué medidas para la mejora de la convivencia se están desarrollando en los centros educativos?: una perspectiva desde dentro

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 3, Núm. 3, pp. 207-213