CELESTINO
RODRIGUEZ PEREZ
Catedrático de Universidad
Publicaciones (229) Publicaciones de CELESTINO RODRIGUEZ PEREZ
2024
-
Is it possible to transfer the learning of writing strategies to an unstructured opinion text? Analyzing the effects of the strategy-focused instruction
Anales de psicología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 254-264
-
Language Skills in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Developmental Language Disorder: A Systematic Review
Children, Vol. 11, Núm. 1
-
The Impact of Children’s and Parents’ Perceptions of Parenting Styles on Attention, Hyperactivity, Anxiety, and Emotional Regulation
Children, Vol. 11, Núm. 3
-
What different education professionals know about ADHD and their attitudes towards it
European Journal of Special Needs Education, Vol. 39, Núm. 1, pp. 33-47
2023
-
A Cross-Sectional Study to Measure Physical Activity with Accelerometry in ADHD Children according to Presentations
Children, Vol. 10, Núm. 1
-
A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement
Journal of Experimental Education
-
Desarrollo de las funciones ejecutivas y la conciencia morfológica en alumnado con TDAH y TEL
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
-
El rol de la creatividad en las necesidades específicas de apoyo educativo (NEAE)
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 911-922
-
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
coord.
Servicio de Publicaciones
-
Intervención en dificultades lectoras a través de una app gamificada basada en el modelo RTi
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
La educación digital en las etapas obligatorias: una revisión sistemática
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
Relationship between Executive Functions and Creativity in Children and Adolescents: A Systematic Review
Children, Vol. 10, Núm. 6
-
¿Todos los test de ejecución continua computerizados predicen lo mismo? Diferencias entre un CPT con realidad virtual y tradicional.
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 349-361
2022
-
Can serious games measure your cognitive profile in adults? An innovative proposal to evaluate and stimulate cognitive skills
Universal Access in the Information Society
-
Differences between Spanish students' and teaching professionals' knowledge of and attitudes toward ADHD—Does knowledge influence attitude?
Psychology in the Schools, Vol. 59, Núm. 2, pp. 242-259
-
Dificultades específicas de aprendizaje y el modelo de respuesta a la intervención: una revisión sistemática
Psychology, Society & Education, Vol. 14, Núm. 2, pp. 67-75
-
Prior Academic Achievement as a Predictor of Non-Cognitive Variables and Teacher and Parent Expectations in Students With Learning Disabilities
Learning Disability Quarterly, Vol. 45, Núm. 2, pp. 121-133
-
Psychometric properties of parental burnout assessment and prevalence of parental burnout: a person-centered approach
International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 1, pp. 81-90
-
Validation of the Shortened Version of the Metacognitive Awareness Inventory in Spanish University Students
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 454-462
2021
-
Bienestar psicológico en mujeres jóvenes que trabajan en la industria del marketing promocional: el papel de los factores de la imagen corporal
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 12, Núm. 2, pp. 100-112