TRINIDAD
GARCIA FERNANDEZ
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones (105) Publicaciones de TRINIDAD GARCIA FERNANDEZ
2024
-
Divergent thinking and Executive functions in children: A developmental perspective based on intellectual capacity
Thinking Skills and Creativity, Vol. 51
2023
-
A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement
Journal of Experimental Education
-
El rol de la creatividad en las necesidades específicas de apoyo educativo (NEAE)
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 911-922
-
Evaluación e intervención gamificada de las funciones ejecutivas a través de una app para la mejora de las dificultades lectoras
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
La educación digital en las etapas obligatorias: una revisión sistemática
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
PROTOCOL: Problem solving before instruction (PS-I) to promote learning and motivation in child and adult students
Campbell Systematic Reviews, Vol. 19, Núm. 3
-
Relationship between Executive Functions and Creativity in Children and Adolescents: A Systematic Review
Children, Vol. 10, Núm. 6
2022
-
Can serious games measure your cognitive profile in adults? An innovative proposal to evaluate and stimulate cognitive skills
Universal Access in the Information Society
-
Dificultades específicas de aprendizaje y el modelo de respuesta a la intervención: una revisión sistemática
Psychology, Society & Education, Vol. 14, Núm. 2, pp. 67-75
-
Validation of the Shortened Version of the Metacognitive Awareness Inventory in Spanish University Students
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 454-462
2021
-
Autoconcepto y ansiedad: Diferencias entre niños y niñas en una muestra clínica de TDAH
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 12, Núm. 2, pp. 90-99
-
Conocimientos, percepciones y actitudes de los docentes hacia las altas capacidades
Revista de Psicología y Educación, Vol. 16, Núm. 2, pp. 183-207
-
Coping with stress in parents of children with developmental disabilities
International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 3, pp. 38-46
-
El Blog como herramienta del futuro desarrollo profesional en el Grado de Educación Infantil
Revista de innovación y buenas prácticas docentes, Vol. 10, Núm. 1, pp. 29-36
-
Enfoque de resolución de problemas previo a la instrucción aplicado a la enseñanza universitaria
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Family and teacher involvement in diversity and special needs in the school context
Parents and Teachers: Perspectives, Interactions and Relationships (Nova Science Publisher Inc.), pp. 31-67
-
HOMEWORK AND DEALING WITH DIVERSITY: AN EMPIRICAL REVIEW
Handbook of Homework: Theoretical Principles and Practical Applications (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 89-124
-
La estrategia Hypertexto aplicada en los primeros años a través del programa EPI.com
Afilar la mente como herramienta del pensar: intervención para la mejora del aprendizaje y de los procesos cognitivos : homenaje al profesor Manuel Deaño (Servizo de Publicacións), pp. 339-349
-
New virtual reality tool (Nesplora Aquarium) for assessing attention and working memory in adults: A normative study
Applied Neuropsychology:Adult, Vol. 28, Núm. 4, pp. 403-415
-
Problem-solving before instruction (Ps-i): A protocol for assessment and intervention in students with different abilities
Journal of Visualized Experiments, Vol. 2021, Núm. 175