TRINIDAD
GARCIA FERNANDEZ
Profesora Titular de Universidad
DAVID
ALVAREZ GARCIA
Profesor Titular de Universidad
Publicaciones en las que colabora con DAVID ALVAREZ GARCIA (20)
2022
-
Validation of the Shortened Version of the Metacognitive Awareness Inventory in Spanish University Students
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 454-462
2019
-
Control Parental d el Uso d e Internet d urante l a Adolescencia:: Evolución y Diferencias d e Género
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 51, pp. 19-32
2018
-
Características Psicométricas de la Escala de Funcionamiento Ejecutivo para Familias (EFE - F)
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 47, pp. 71-82
-
Individual, family, and community predictors of cyber-aggression among adolescents
European Journal of Psychology Applied to Legal Context, Vol. 10, Núm. 2, pp. 79-88
-
Naming speed as a predictive diagnostic measure in reading and attentional problems
Child Neuropsychology, Vol. 24, Núm. 8, pp. 1115-1128
-
The relationship between parental control and high-risk internet behaviours in adolescence
Social Sciences, Vol. 7, Núm. 6
2017
-
Learning difficulties in mathematics: An intervention proposal
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 173-190
-
Validation of the Cybervictimization Questionnaire (CYVIC) for adolescents
Computers in Human Behavior, Vol. 70, pp. 270-281
2016
-
Metacognition and executive functioning in Elementary School
Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 2, pp. 474-483
-
Parenting style dimensions as predictors of adolescent antisocial behavior
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. SEP
2015
-
Escala de Evaluación de la Autorregulación del Aprendizaje a partir de Textos (ARATEX-R)
European journal of education and psychology, Vol. 8, Núm. 1, pp. 9-22
-
Predictors of school bullying perpetration in adolescence: A systematic review
Aggression and Violent Behavior, Vol. 23, pp. 126-136
-
State, trait anxiety and selective attention differences in Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) subtypes
International journal of clinical and health psychology, Vol. 15, Núm. 2, pp. 105-112
2014
-
Alteraciones del funcionamiento ejecutivo en el trastorno por déficit de atención con hiperactividad y sus subtipos
Psicología educativa, Vol. 20, Núm. 1, pp. 23-32
-
Halo effect of student misbehavior on teacher ratings of impulsivity and other executive function deficits
Psychology of Impulsivity: New Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 21-31
-
Propiedades psicométricas de la Escala de Funcionamiento Ejecutivo para profesorado (EFE-P)
Revista de Psicología y Educación, Vol. 9, Núm. 1, pp. 49-69
-
Psychometric characteristics of the BRIEF scale for the assessment of executive functions in Spanish clinical population
Psicothema, Vol. 26, Núm. 1, pp. 47-54
2013
-
Examen de los patrones de fluidez sanguínea en el TDAH a través de un test de ejecución continua
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 4, Núm. 1, pp. 1-21
-
Funciones ejecutivas en niños y adolescentes con trastorno por déficit de atención con hiperactividad y dificultades lectoras
International journal of psychology and psychological therapy, Vol. 13, Núm. 2, pp. 179-194
-
¿Qué medidas para la mejora de la convivencia se están desarrollando en los centros educativos?: una perspectiva desde dentro
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 3, Núm. 3, pp. 207-213