Publicaciones (180) Publicaciones de JOSE ANTONIO CECCHINI ESTRADA

2024

  1. Highly-structured cooperative learning versus individual learning in times of COVID-19 distance learning

    European Journal of Teacher Education, Vol. 47, Núm. 1, pp. 104-119

2023

  1. A Longitudinal Examination of Withholding All or Part of School Recess on Children’s Physical Activity and Sedentary Behavior: Evidence from a Natural Experiment

    Early Childhood Education Journal, Vol. 51, Núm. 4, pp. 605-614

  2. Autoeficacia, autorregulación y aprendizaje cooperativo en estudiantes españoles y portugueses de Educación Secundaria

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 117-139

  3. El apoyo a la autonomía como medio para mejorar los niveles de actividad física en las clases de Educación Física.

    Propuestas didácticas para mejorar la motivación en educación física y desarrollar estilos de vida saludable (INDE Publicaciones), pp. 97-108

  4. Factors Influencing the Likelihood of Alcohol and Tobacco Use in Adolescent Athletes: Type of Sport, Age, and Action Tendencies in Sport

    Children, Vol. 10, Núm. 7

  5. Impact of Teachers’ Autonomy Support in Students’ Basic Psychological Needs, Intrinsic Motivation and Moderate-to-Vigorous Physical Activity

    Children, Vol. 10, Núm. 3

  6. Longitudinal associations between physical activity and mental health in adolescents

    RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte, Vol. 19, Núm. 71, pp. 16-27

  7. Physical Activity and Nighttime Sleep in Adolescents

    Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 170-177

  8. Scale of basic psychological needs to musical activity: Measuring basic psychological needs in musical activity

    Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 1, pp. 51-68

  9. Self-made material in physical education: Teacher perceptions of the use of an emerging pedagogical model before and during the COVID-19 pandemic

    European Physical Education Review, Vol. 29, Núm. 1, pp. 107-124

2022

  1. Connections between body image and adolescents’ health, psychological and social variables

    Journal of sport and health research, Vol. 14, Núm. 3

  2. Efectos de los descansos activos en la actividad física de estudiantes de primaria

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 87, pp. 491-506

  3. La salud mental durante el primer año del COVID-19 y su relación con la actividad física:: una revisión narrativa de la literatura

    Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 436, pp. 12-21

  4. Mental well-being profiles and physical activity in times of social isolation by the COVID-19: a latent class analysis

    International Journal of Sport and Exercise Psychology, Vol. 20, Núm. 2, pp. 436-450

  5. Metas de logro 3x2 y mediadores psicológicos en estudiantes de educación física

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 87, pp. 455-469

  6. Physical Activity and Physical Fitness in Adolescents after the COVID-19 Lockdown and One Year Afterward

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 22

  7. Tendencias de acción, tipo de deporte y estilo del entrenador en mujeres deportistas

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 149, pp. 63-72

  8. Validation of the cooperative learning scale and cooperation global factor using bifactor structural equation modelling

    Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 2, pp. 91-97

2021

  1. A longitudinal study on depressive symptoms and physical activity during the Spanish lockdown

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 1, pp. 10-19

  2. Bullying, basic psychological needs, responsibility and life satisfaction: connections and profiles in adolescents

    Anales de psicología, Vol. 37, Núm. 1, pp. 133-141