JOSE ANTONIO
CECCHINI ESTRADA
Catedrático de Universidad
Publications (184) JOSE ANTONIO CECCHINI ESTRADA publications
2024
-
Cooperative learning scale: validation among Portuguese and Brazilian university students
Revista Brasileira de Educacao, Vol. 29
-
Highly-structured cooperative learning versus individual learning in times of COVID-19 distance learning
European Journal of Teacher Education, Vol. 47, Núm. 1, pp. 104-119
2023
-
A Longitudinal Examination of Withholding All or Part of School Recess on Children’s Physical Activity and Sedentary Behavior: Evidence from a Natural Experiment
Early Childhood Education Journal, Vol. 51, Núm. 4, pp. 605-614
-
Autoeficacia, autorregulación y aprendizaje cooperativo en estudiantes españoles y portugueses de Educación Secundaria
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 117-139
-
El apoyo a la autonomía como medio para mejorar los niveles de actividad física en las clases de Educación Física.
Propuestas didácticas para mejorar la motivación en educación física y desarrollar estilos de vida saludable (INDE Publicaciones), pp. 97-108
-
Factors Influencing the Likelihood of Alcohol and Tobacco Use in Adolescent Athletes: Type of Sport, Age, and Action Tendencies in Sport
Children, Vol. 10, Núm. 7
-
Impact of Teachers’ Autonomy Support in Students’ Basic Psychological Needs, Intrinsic Motivation and Moderate-to-Vigorous Physical Activity
Children, Vol. 10, Núm. 3
-
Longitudinal associations between physical activity and mental health in adolescents
RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte, Vol. 19, Núm. 71, pp. 16-27
-
Physical Activity and Nighttime Sleep in Adolescents
Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 170-177
-
Scale of basic psychological needs to musical activity: Measuring basic psychological needs in musical activity
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 1, pp. 51-68
-
Self-made material in physical education: Teacher perceptions of the use of an emerging pedagogical model before and during the COVID-19 pandemic
European Physical Education Review, Vol. 29, Núm. 1, pp. 107-124
2022
-
Connections between body image and adolescents’ health, psychological and social variables
Journal of sport and health research, Vol. 14, Núm. 3
-
Efectos de los descansos activos en la actividad física de estudiantes de primaria
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 87, pp. 491-506
-
La salud mental durante el primer año del COVID-19 y su relación con la actividad física:: una revisión narrativa de la literatura
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 436, pp. 12-21
-
Mental well-being profiles and physical activity in times of social isolation by the COVID-19: a latent class analysis
International Journal of Sport and Exercise Psychology, Vol. 20, Núm. 2, pp. 436-450
-
Metas de logro 3x2 y mediadores psicológicos en estudiantes de educación física
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 87, pp. 455-469
-
Physical Activity and Physical Fitness in Adolescents after the COVID-19 Lockdown and One Year Afterward
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 22
-
Tendencias de acción, tipo de deporte y estilo del entrenador en mujeres deportistas
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 149, pp. 63-72
-
Validation of the cooperative learning scale and cooperation global factor using bifactor structural equation modelling
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 2, pp. 91-97
2021
-
A longitudinal study on depressive symptoms and physical activity during the Spanish lockdown
International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 1, pp. 10-19