ANA BELEN
BERNARDO GUTIERREZ
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones (127) Publicaciones de ANA BELEN BERNARDO GUTIERREZ
2024
-
Editorial: Advances and new perspectives in higher education quality
Frontiers in Psychology
-
Valoración pedagógica del alumnado sobre la implementación de la metodología team teaching en las aulas universitarias
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 31-37
2023
-
Challenges of Higher Education in Turbulent Environments
Sustainability (Switzerland)
-
Cyberbullying in first-year university students and its influence on their intentions to drop out
Higher Education Research and Development, Vol. 42, Núm. 2, pp. 275-289
-
Do Virtual Campuses Provide Quality Education? A Study on the Perception of Higher Education
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 1
-
Perception of family and life satisfaction in students of Compulsory Secondary Education
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 36, Núm. 1
-
Predictive model of the dropout intention of Chilean university students
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Protección de la integridad física y psíquica del deporte
Menores y deporte: Una propuesta de regulación normativa (Ediciones Jurídicas y Sociales), pp. 65-92
-
Revisión sistemática sobre el Model for Interpersonal Teacher Behavior
REXE: Revista de estudios y experiencias en educación, Vol. 22, Núm. 48, pp. 188-206
-
The Dropout of First-Year STEM Students: Is It Worth Looking beyond Academic Achievement?
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 2
-
Understanding the dynamics of college transitions between courses: Uncertainty associated with the decision to drop out studies among first and second year students
European Journal of Psychology of Education
-
“If I were young…”: Increased Dropout Risk of Older University Students
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 25
2022
-
A Path Model of University Dropout Predictors: The Role of Satisfaction, the Use of Self-Regulation Learning Strategies and Students’ Engagement
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3
-
Editorial: Higher Education Dropout After COVID-19: New Strategies to Optimize Success
Frontiers in Psychology
-
Evaluating critical success factors in the permanence in Higher Education using multi-criteria decision-making
Higher Education Research and Development, Vol. 41, Núm. 3, pp. 628-646
-
Exploration of employability perceptions with blended multi-criteria decision-making methods
Education and Training, Vol. 64, Núm. 2, pp. 259-275
-
Implementación de un programa de innovación para la mejora de la elaboración y defensa del TFG
REMA, Vol. 24, Núm. 1, pp. 26-37
-
Influencia de la satisfacción, expectativas y percepción del rendimiento en el abandono universitario durante la pandemia
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 9, Núm. 2, pp. 226-244
-
Intención de abandono y resiliencia en estudiantes universitarios de nuevo ingreso
Magister: Revista miscelánea de investigación, Núm. 34, pp. 17-23
-
Validation of the Early University Dropout Intentions Questionnaire (EUDIQ-R)
Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 22, Núm. 10, pp. 17-29