Publicaciones (79) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. A rubric model to analyse CLIL textbooks in Primary Education

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41

  2. Acculturation Preferences in the Asturian Educational Context: A Study on the Direct and Interactive Effects of Gender and Stereotypes at School

    Journal of International Migration and Integration

  3. Audiovisual translation and media accessibility in language education

    Paralleles

  4. Begoña Camblor Pandiella, Aída Bárbara Parrales Rodríguez y Roberto Avello Rodríguez (Coords.). (2023). Nuevas tendencias en investigación e innovación en Didáctica de la Lengua y la Literatura. Barcelona: Octaedro. 244 pp.

    Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 36, pp. 287-288

  5. Can didactic audiovisual translation enhance intercultural learning through CALL? Validity and reliability of a students’ questionnaire

    Journal for Multicultural Education, Vol. 18, Núm. 1-2, pp. 206-223

  6. Competencia léxica y expresión escrita. Un estudio empírico en el aula de ESO

    Ogigia: Revista electrónica de estudios hispánicos, Núm. 35, pp. 63-84

  7. Didactic Audiovisual Translation and Foreign Language Education

    Taylor and Francis, pp. 1-160

  8. Diseño de recursos audiovisuales como herramienta para el desarrollo de competencias digitales docentes

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 76, Núm. 2, pp. 107-126

  9. El poder de las palabras: enseñanza del lenguaje, educación democrática y ética de la comunicación /C. Lomas ; (2023). Barcelona: Graó. 319 p.

    Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 100, pp. 95-96

  10. Enhancing student teachers’ epistemology of reflective practice while still at the university: Evidence from a sheltered reflective practicum

    Journal of Education for Teaching, Vol. 50, Núm. 1, pp. 107-123

  11. INTRALINGUAL AUDIOVISUAL TRANSLATION AS A FOREIGN LANGUAGE AID: A methodological proposal for application at different levels

    The Routledge Handbook of Intralingual Translation (Taylor and Francis), pp. 360-376

  12. Implementation of ICT tools in post-pandemic schools in Spain: Language teachers’ perceptions

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 1, pp. 223-239

  13. La enseñanza de contenido en inglés en universidades españolas: una revisión sistemática

    Revista de educación, Núm. 403, pp. 259-290

  14. Pre-service teachers’ skills development through educational video generation

    European Journal of Teacher Education

  15. Review of Griffiths (2023): The Practice of English as a Medium of Instruction (EMI) Around the World

    Journal of immersion and content-based language education, Vol. 12, Núm. 1, pp. 125-129

2023

  1. Accesibilidad e inclusividad en el diseño de recursos didácticos innovadores online para educación superior: proyecto OIR

    Compartiendo prácticas educativas innovadoras en contextos híbridos inclusivos (Servicio de Publicaciones), pp. 20-26

  2. Biblioteca escolar, pilar de la comprensió lectora a l´escola

    Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 506, pp. 15

  3. Biblioteca escolar, pilar de la comprensión lectora en la escuela

    Aula de innovación educativa, Núm. 333, pp. 15-19

  4. COGNITIVE DEVELOPMENT IN CLIL

    The Routledge Handbook of Content and Language Integrated Learning (Taylor and Francis), pp. 127-140

  5. Comando Glucosa: cuando el centro de interés surge en el aula

    Compartiendo prácticas educativas innovadoras en contextos híbridos inclusivos (Servicio de Publicaciones), pp. 90-93