DIME
DIDÁCTICA DE LAS LENGUAS, INTERCULTURALIDAD Y MULTILINGÜISMO EN EDUCACIÓN
Argitalpenak (78) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak
2024
-
A rubric model to analyse CLIL textbooks in Primary Education
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41
-
Acculturation Preferences in the Asturian Educational Context: A Study on the Direct and Interactive Effects of Gender and Stereotypes at School
Journal of International Migration and Integration
-
Audiovisual translation and media accessibility in language education
Paralleles
-
Begoña Camblor Pandiella, Aída Bárbara Parrales Rodríguez y Roberto Avello Rodríguez (Coords.). (2023). Nuevas tendencias en investigación e innovación en Didáctica de la Lengua y la Literatura. Barcelona: Octaedro. 244 pp.
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 36, pp. 287-288
-
Can didactic audiovisual translation enhance intercultural learning through CALL? Validity and reliability of a students’ questionnaire
Journal for Multicultural Education, Vol. 18, Núm. 1-2, pp. 206-223
-
Competencia léxica y expresión escrita. Un estudio empírico en el aula de ESO
Ogigia: Revista electrónica de estudios hispánicos, Núm. 35, pp. 63-84
-
Didactic Audiovisual Translation and Foreign Language Education
Taylor and Francis, pp. 1-160
-
El poder de las palabras: enseñanza del lenguaje, educación democrática y ética de la comunicación /C. Lomas ; (2023). Barcelona: Graó. 319 p.
Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 100, pp. 95-96
-
Enhancing student teachers’ epistemology of reflective practice while still at the university: Evidence from a sheltered reflective practicum
Journal of Education for Teaching, Vol. 50, Núm. 1, pp. 107-123
-
INTRALINGUAL AUDIOVISUAL TRANSLATION AS A FOREIGN LANGUAGE AID: A methodological proposal for application at different levels
The Routledge Handbook of Intralingual Translation (Taylor and Francis), pp. 360-376
-
Implementation of ICT tools in post-pandemic schools in Spain: Language teachers’ perceptions
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 1, pp. 223-239
-
La enseñanza de contenido en inglés en universidades españolas: una revisión sistemática
Revista de educación, Núm. 403, pp. 259-290
-
Pre-service teachers’ skills development through educational video generation
European Journal of Teacher Education
-
Review of Griffiths (2023): The Practice of English as a Medium of Instruction (EMI) Around the World
Journal of immersion and content-based language education, Vol. 12, Núm. 1, pp. 125-129
2023
-
Accesibilidad e inclusividad en el diseño de recursos didácticos innovadores online para educación superior: proyecto OIR
Compartiendo prácticas educativas innovadoras en contextos híbridos inclusivos (Servicio de Publicaciones), pp. 20-26
-
Biblioteca escolar, pilar de la comprensió lectora a l´escola
Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 506, pp. 15
-
Biblioteca escolar, pilar de la comprensión lectora en la escuela
Aula de innovación educativa, Núm. 333, pp. 15-19
-
COGNITIVE DEVELOPMENT IN CLIL
The Routledge Handbook of Content and Language Integrated Learning (Taylor and Francis), pp. 127-140
-
Comando Glucosa: cuando el centro de interés surge en el aula
Compartiendo prácticas educativas innovadoras en contextos híbridos inclusivos (Servicio de Publicaciones), pp. 90-93
-
Compartiendo prácticas educativas innovadoras en contextos híbridos inclusivos
Servicio de Publicaciones