Departamento
Ciencias de la Educación
Publicacións (137) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2023
-
A Cross-Sectional Study to Measure Physical Activity with Accelerometry in ADHD Children according to Presentations
Children, Vol. 10, Núm. 1
-
A Longitudinal Examination of Withholding All or Part of School Recess on Children’s Physical Activity and Sedentary Behavior: Evidence from a Natural Experiment
Early Childhood Education Journal, Vol. 51, Núm. 4, pp. 605-614
-
A gamified environment supported by augmented reality for improving communicative competencies in students with ASD: design and validation
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 19, pp. 80-93
-
A long non-coding RNA that harbors a SNP associated with type 2 diabetes regulates the expression of TGM2 gene in pancreatic beta cells
Frontiers in Endocrinology, Vol. 14
-
Actividad física y prevención de síntomas depresivos notables en población española durante el confinamiento por COVID-19
DYLE: Dirección y liderazgo educativo, Núm. 18
-
Acute effects of virtual reality exercise on young adults’ blood pressure and feelings
International Journal of Mental Health Promotion, Vol. 25, Núm. 5, pp. 711-719
-
Análisis de las variables emocionales experimentadas por los alumnos cuando trabajan cooperativamente en Educación Física con y sin sus compañeros afines
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 76-86
-
Aprendizaje cooperativo, necesidades psicológicas básicas e intencionalidad de mantenerse físicamente activo
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 23, Núm. 89, pp. 243-260
-
Are women equally represented in high-quality physical education research? Evidence from 2000 to 2020
Sport, Education and Society, Vol. 28, Núm. 5, pp. 594-608
-
Assessing class cohesion in primary and secondary education: Development and preliminary validation of the class cohesion questionnaire (CCQ)
Social Psychology of Education, Vol. 26, Núm. 1, pp. 141-160
-
Assessing the Computational Thinking of Pre-Service Teachers: A Gender and Robotics Programming Experience Analysis
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10
-
Autoconstrucción de material en educación física: perfil del profesorado, estrategias y recursos promovidos durante la pandemia
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 976-986
-
Autoeficacia, autorregulación y aprendizaje cooperativo en estudiantes españoles y portugueses de Educación Secundaria
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 117-139
-
Beyond liberal discourse: Teachers’ conceptions of democracy and education in England and Spain
Education, Citizenship and Social Justice
-
Biblioteca escolar, pilar de la comprensió lectora a l´escola
Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 506, pp. 15
-
Biblioteca escolar, pilar de la comprensión lectora en la escuela
Aula de innovación educativa, Núm. 333, pp. 15-19
-
Chemical characteristics of wildfire ash across the globe and their environmental and socio-economic implications
Environment International, Vol. 178
-
Children's emotional and behavioral response following a migration: a scoping review
Journal of Migration and Health, Vol. 7
-
Circulating miRNA expression in long-standing type 1 diabetes mellitus
Scientific Reports, Vol. 13, Núm. 1
-
Clima profesional docente en los institutos de educación secundaria
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 1, pp. 15-33