Publicaciones (137) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A Cross-Sectional Study to Measure Physical Activity with Accelerometry in ADHD Children according to Presentations

    Children, Vol. 10, Núm. 1

  2. A Longitudinal Examination of Withholding All or Part of School Recess on Children’s Physical Activity and Sedentary Behavior: Evidence from a Natural Experiment

    Early Childhood Education Journal, Vol. 51, Núm. 4, pp. 605-614

  3. A gamified environment supported by augmented reality for improving communicative competencies in students with ASD: design and validation

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 19, pp. 80-93

  4. A long non-coding RNA that harbors a SNP associated with type 2 diabetes regulates the expression of TGM2 gene in pancreatic beta cells

    Frontiers in Endocrinology, Vol. 14

  5. Actividad física y prevención de síntomas depresivos notables en población española durante el confinamiento por COVID-19

    DYLE: Dirección y liderazgo educativo, Núm. 18

  6. Acute effects of virtual reality exercise on young adults’ blood pressure and feelings

    International Journal of Mental Health Promotion, Vol. 25, Núm. 5, pp. 711-719

  7. Análisis de las variables emocionales experimentadas por los alumnos cuando trabajan cooperativamente en Educación Física con y sin sus compañeros afines

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 76-86

  8. Aprendizaje cooperativo, necesidades psicológicas básicas e intencionalidad de mantenerse físicamente activo

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 23, Núm. 89, pp. 243-260

  9. Are women equally represented in high-quality physical education research? Evidence from 2000 to 2020

    Sport, Education and Society, Vol. 28, Núm. 5, pp. 594-608

  10. Assessing class cohesion in primary and secondary education: Development and preliminary validation of the class cohesion questionnaire (CCQ)

    Social Psychology of Education, Vol. 26, Núm. 1, pp. 141-160

  11. Assessing the Computational Thinking of Pre-Service Teachers: A Gender and Robotics Programming Experience Analysis

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10

  12. Autoconstrucción de material en educación física: perfil del profesorado, estrategias y recursos promovidos durante la pandemia

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 976-986

  13. Autoeficacia, autorregulación y aprendizaje cooperativo en estudiantes españoles y portugueses de Educación Secundaria

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 117-139

  14. Beyond liberal discourse: Teachers’ conceptions of democracy and education in England and Spain

    Education, Citizenship and Social Justice

  15. Biblioteca escolar, pilar de la comprensió lectora a l´escola

    Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 506, pp. 15

  16. Biblioteca escolar, pilar de la comprensión lectora en la escuela

    Aula de innovación educativa, Núm. 333, pp. 15-19

  17. Chemical characteristics of wildfire ash across the globe and their environmental and socio-economic implications

    Environment International, Vol. 178

  18. Children's emotional and behavioral response following a migration: a scoping review

    Journal of Migration and Health, Vol. 7

  19. Circulating miRNA expression in long-standing type 1 diabetes mellitus

    Scientific Reports, Vol. 13, Núm. 1

  20. Clima profesional docente en los institutos de educación secundaria

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 1, pp. 15-33