Publicaciones (135) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A Cross-Sectional Study to Measure Physical Activity with Accelerometry in ADHD Children according to Presentations

    Children, Vol. 10, Núm. 1

  2. A Longitudinal Examination of Withholding All or Part of School Recess on Children’s Physical Activity and Sedentary Behavior: Evidence from a Natural Experiment

    Early Childhood Education Journal, Vol. 51, Núm. 4, pp. 605-614

  3. A gamified environment supported by augmented reality for improving communicative competencies in students with ASD: design and validation

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 19, pp. 80-93

  4. A long non-coding RNA that harbors a SNP associated with type 2 diabetes regulates the expression of TGM2 gene in pancreatic beta cells

    Frontiers in Endocrinology, Vol. 14

  5. Acute effects of virtual reality exercise on young adults’ blood pressure and feelings

    International Journal of Mental Health Promotion, Vol. 25, Núm. 5, pp. 711-719

  6. Análisis de las variables emocionales experimentadas por los alumnos cuando trabajan cooperativamente en Educación Física con y sin sus compañeros afines

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 76-86

  7. Aprendizaje cooperativo, necesidades psicológicas básicas e intencionalidad de mantenerse físicamente activo

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 23, Núm. 89, pp. 243-260

  8. Are women equally represented in high-quality physical education research? Evidence from 2000 to 2020

    Sport, Education and Society, Vol. 28, Núm. 5, pp. 594-608

  9. Assessing class cohesion in primary and secondary education: Development and preliminary validation of the class cohesion questionnaire (CCQ)

    Social Psychology of Education, Vol. 26, Núm. 1, pp. 141-160

  10. Assessing the Computational Thinking of Pre-Service Teachers: A Gender and Robotics Programming Experience Analysis

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10

  11. Autoconstrucción de material en educación física: perfil del profesorado, estrategias y recursos promovidos durante la pandemia

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 976-986

  12. Autoeficacia, autorregulación y aprendizaje cooperativo en estudiantes españoles y portugueses de Educación Secundaria

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 117-139

  13. Beyond liberal discourse: Teachers’ conceptions of democracy and education in England and Spain

    Education, Citizenship and Social Justice

  14. Biblioteca escolar, pilar de la comprensió lectora a l´escola

    Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 506, pp. 15

  15. Biblioteca escolar, pilar de la comprensión lectora en la escuela

    Aula de innovación educativa, Núm. 333, pp. 15-19

  16. Chemical characteristics of wildfire ash across the globe and their environmental and socio-economic implications

    Environment International, Vol. 178

  17. Children's emotional and behavioral response following a migration: a scoping review

    Journal of Migration and Health, Vol. 7

  18. Circulating miRNA expression in long-standing type 1 diabetes mellitus

    Scientific Reports, Vol. 13, Núm. 1

  19. Clima profesional docente en los institutos de educación secundaria

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 1, pp. 15-33

  20. Communicative competence in students with ASD: Interaction and immersion in a Gamified Augmented Environment

    Education and Information Technologies