Articles (2,680) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

filter_list Type (aggr.) Articles

2025

  1. A drama-based intervention to improve emotional intelligence in early childhood education

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 40, Núm. 1

  2. Adaptación a la docencia online en la Facultad de Formación del Profesorado de la Universidad de Oviedo

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 39, Núm. 100, pp. 181-198

  3. Anger in adult male martial arts and combat sports practitioners: a comparative study according to age, experience, level of education and style

    Ido Movement for Culture, Vol. 25, Núm. 1, pp. 80-86

  4. Anthropogenic stressors that favour nuisance species. A study from environmental DNA in marine plankton samples

    Science of the Total Environment, Vol. 973

  5. Análisis del impacto del uso de una aplicación gamificada para la práctica de la ortografía en español en Educación Primaria

    RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 24, Núm. 1, pp. 9-28

  6. Análisis probabilístico y de variables motivacionales en la optatividad de educación física para segundo de bachillerato

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 66, pp. 456-466

  7. Análisis sobre el uso de las herramientas de inteligencia artificial interactiva en el entorno universitario

    Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 30, pp. 37-66

  8. Application of Cooperative Learning and Its Relation to 3 × 2 Achievement Goals in Teachers

    Education Sciences, Vol. 15, Núm. 5

  9. Artificial intelligence and robotics in education: Advances, challenges, and future perspectives

    Social Sciences and Humanities Open, Vol. 11

  10. Attitudes Towards Sexuality and Sexual Orientation in People With Intellectual Disabilities: A Systematic Review

    Journal of Intellectual Disability Research

  11. Bilingual education in Spain: A critical review of stakeholders' perceptions

    Language Teaching, Vol. 58, Núm. 2, pp. 192-213

  12. Buenas prácticas y necesidades de formación de los profesionales en los servicios de intervención y apoyo familiar

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 46, pp. 75-90

  13. Burning poop: Chemical composition and carbon dynamics of large herbivore dung burned in African savanna fires

    International Journal of Wildland Fire, Vol. 34, Núm. 3

  14. Children's drawings as an interpretive response to a gamified narrative with augmented reality: the case of Towards the South Pole

    Literacy, Vol. 59, Núm. 2, pp. 185-198

  15. Co-Producing Resources to Improve Parenting: A Peer-Research Study with Mothers at Risk

    Social Sciences, Vol. 14, Núm. 4

  16. Conceyu Bable (CB): dalgunes claves de la so nacencia y rápidu espardimientu

    Lletres asturianes: Boletín Oficial de l'Academia de la Llingua Asturiana, Núm. 132, pp. 103-126

  17. Conocimiento del Proceso Creativo en Estudiantes Universitarios: Influencia del Género y la Edad

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 43, Núm. 1, pp. 57-76

  18. Construir interculturalidad y compromiso social desde la literatura infantil y juvenil y la didáctica del español

    Boletín de la Asociación para la Enseñanza del Español como Lengua Extranjera, Núm. 72, pp. 49-58

  19. Consumo y usos de Instagram en adolescentes de Asturias (España): ¿para qué aplican filtros en sus fotografías y cómo impactan en sus interacciones sociales?

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 83

  20. Cuando las innovaciones pedagógicas proporcionan una alternativa en la educación: impronta de los principios pedagógicos del pasado en la acción educativa del siglo XXI

    ESE: Estudios sobre educación., Núm. 48, pp. 139-159