Publikationen (52) Publikationen von MARTA MARIA VIDAL SUAREZ

2024

  1. Sustainable development goals and corporate strategy: A map of the field

    Corporate Social Responsibility and Environmental Management

  2. The impact of official development aid flows on business internationalisation

    Business Strategy and Development, Vol. 7, Núm. 2

2021

  1. Exploring the nexus between business activity and development aid in favor of the development agenda

    Business Strategy and Development, Vol. 4, Núm. 4, pp. 499-514

  2. Main challenges to international student mobility in the European arena

    Scientometrics, Vol. 126, Núm. 11, pp. 8957-8980

2017

  1. Dropsens S.L. : del laboratorio universitario al mercado mundial.

    Economía industrial, Núm. 404, pp. 125-131

  2. Inversión exterior y modo de entrada: el rol de la distancia cultural

    Icade: Revista de la Facultad de Derecho, Núm. 101

2016

  1. Análisis del impacto del sistema español de arrendamiento fiscal sobre la actividad del sector naviero

    Mercado interior: Avances y desafíos (Ediciones de la Universidad de Oviedo), pp. 123-144

  2. Colección de casos prácticos

    Estrategias de internacionalización de la empresa: casos prácticos (Septem), pp. 67-197

  3. Cultura nacional y crecimiento internacional de la empresa: una revisión de la literatura

    Innovar: revista de ciencias administrativas y sociales, Vol. 26, Núm. 60, pp. 83-102

  4. Estrategias de internacionalización de la empresa: casos prácticos koord.

    Septem

  5. International Business and National Culture: A Literature Review and Research Agenda

    International Journal of Management Reviews, Vol. 18, Núm. 4, pp. 397-416

  6. International strategic alliances and national culture: Mapping the field and developing a research agenda

    Journal of World Business, Vol. 51, Núm. 4, pp. 511-524

  7. Understanding the relevance of national culture in international business research: a quantitative analysis

    Scientometrics, Vol. 108, Núm. 3, pp. 1553-1590

  8. ¿Cómo afecta la cultura nacional a la forma de entrar en los mercados internacionales?

    Emprendimiento y negocios internacionales, Vol. 1, Núm. 1, pp. 29-36