Publicaciones (51) Publicaciones de MARTA MARIA VIDAL SUAREZ

2024

  1. Sustainable development goals and corporate strategy: A map of the field

    Corporate Social Responsibility and Environmental Management

2021

  1. Exploring the nexus between business activity and development aid in favor of the development agenda

    Business Strategy and Development, Vol. 4, Núm. 4, pp. 499-514

  2. Main challenges to international student mobility in the European arena

    Scientometrics, Vol. 126, Núm. 11, pp. 8957-8980

2017

  1. Dropsens S.L. : del laboratorio universitario al mercado mundial.

    Economía industrial, Núm. 404, pp. 125-131

  2. Inversión exterior y modo de entrada: el rol de la distancia cultural

    Icade: Revista de la Facultad de Derecho, Núm. 101

2016

  1. Análisis del impacto del sistema español de arrendamiento fiscal sobre la actividad del sector naviero

    Mercado interior: Avances y desafíos (Ediciones de la Universidad de Oviedo), pp. 123-144

  2. Colección de casos prácticos

    Estrategias de internacionalización de la empresa: casos prácticos (Septem), pp. 67-197

  3. Cultura nacional y crecimiento internacional de la empresa: una revisión de la literatura

    Innovar: revista de ciencias administrativas y sociales, Vol. 26, Núm. 60, pp. 83-102

  4. Estrategias de internacionalización de la empresa: casos prácticos coord.

    Septem

  5. International Business and National Culture: A Literature Review and Research Agenda

    International Journal of Management Reviews, Vol. 18, Núm. 4, pp. 397-416

  6. International strategic alliances and national culture: Mapping the field and developing a research agenda

    Journal of World Business, Vol. 51, Núm. 4, pp. 511-524

  7. Understanding the relevance of national culture in international business research: a quantitative analysis

    Scientometrics, Vol. 108, Núm. 3, pp. 1553-1590

  8. ¿Cómo afecta la cultura nacional a la forma de entrar en los mercados internacionales?

    Emprendimiento y negocios internacionales, Vol. 1, Núm. 1, pp. 29-36

2015

  1. Impact of cultural positions on FDI's entry mode

    Cross Cultural Management, Vol. 22, Núm. 3, pp. 509-526