ANTONIO
MENDEZ GIMENEZ
Profesor Titular de Universidad
JOSE ANTONIO
CECCHINI ESTRADA
Catedrático de Universidad
Publicaciones en las que colabora con JOSE ANTONIO CECCHINI ESTRADA (89)
2024
-
Highly-structured cooperative learning versus individual learning in times of COVID-19 distance learning
European Journal of Teacher Education, Vol. 47, Núm. 1, pp. 104-119
2023
-
El apoyo a la autonomía como medio para mejorar los niveles de actividad física en las clases de Educación Física.
Propuestas didácticas para mejorar la motivación en educación física y desarrollar estilos de vida saludable (INDE Publicaciones), pp. 97-108
-
Factors Influencing the Likelihood of Alcohol and Tobacco Use in Adolescent Athletes: Type of Sport, Age, and Action Tendencies in Sport
Children, Vol. 10, Núm. 7
-
Impact of Teachers’ Autonomy Support in Students’ Basic Psychological Needs, Intrinsic Motivation and Moderate-to-Vigorous Physical Activity
Children, Vol. 10, Núm. 3
-
Self-made material in physical education: Teacher perceptions of the use of an emerging pedagogical model before and during the COVID-19 pandemic
European Physical Education Review, Vol. 29, Núm. 1, pp. 107-124
2022
-
Efectos de los descansos activos en la actividad física de estudiantes de primaria
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 87, pp. 491-506
-
La salud mental durante el primer año del COVID-19 y su relación con la actividad física:: una revisión narrativa de la literatura
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 436, pp. 12-21
-
Mental well-being profiles and physical activity in times of social isolation by the COVID-19: a latent class analysis
International Journal of Sport and Exercise Psychology, Vol. 20, Núm. 2, pp. 436-450
-
Metas de logro 3x2 y mediadores psicológicos en estudiantes de educación física
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 87, pp. 455-469
-
Tendencias de acción, tipo de deporte y estilo del entrenador en mujeres deportistas
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 149, pp. 63-72
-
Validation of the cooperative learning scale and cooperation global factor using bifactor structural equation modelling
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 2, pp. 91-97
2021
-
A longitudinal study on depressive symptoms and physical activity during the Spanish lockdown
International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 1, pp. 10-19
-
COVID-19 and home confinement: Data on physical activity
Archivos de Medicina del Deporte, Vol. 38, Núm. 1, pp. 36-40
-
COVID-19 and home confinement: data on physical activity
Buletin Ekonomi Moneter dan Perbankan, Vol. 38, Núm. 1, pp. 36-40
-
High versus low-structured cooperative learning. Effects on prospective teachers’ regulation dominance, motivation, content knowledge and responsibility
European Journal of Teacher Education, Vol. 44, Núm. 4, pp. 486-501
-
Intra-individual changes in 3×2 achievement goals, friendship goals, motivational regulations and consequences in physical education
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 53, Núm. 0, pp. 180-189
-
Intrinsic motivation, emotional intelligence and self-regulated learning: A multilevel analysis
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 21, Núm. 82, pp. 235-252
-
Physical Activity and Prevention of Depressive Symptoms in the Spanish Population During Confinement due to COVID-19
Psicothema, Vol. 33, Núm. 1, pp. 111-117
2020
-
COVID-19, Psychological Well-being and Physical Activity Levels in Older Adults During the Nationwide Lockdown in Spain
American Journal of Geriatric Psychiatry, Vol. 28, Núm. 11, pp. 1146-1155
-
Competencia percibida (tridimensional), regulaciones motivacionales y autoeficacia en educación física
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 52, Núm. 0, pp. 51-62