TRINIDAD
GARCIA FERNANDEZ
Profesora Titular de Universidad
MARISOL
FERNANDEZ CUELI
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones en las que colabora con MARISOL FERNANDEZ CUELI (43)
2024
-
A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement
Journal of Experimental Education, Vol. 92, Núm. 4, pp. 644-661
2021
-
Autoconcepto y ansiedad: Diferencias entre niños y niñas en una muestra clínica de TDAH
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 12, Núm. 2, pp. 90-99
-
La estrategia Hypertexto aplicada en los primeros años a través del programa EPI.com
Afilar la mente como herramienta del pensar: intervención para la mejora del aprendizaje y de los procesos cognitivos : homenaje al profesor Manuel Deaño (Servizo de Publicacións), pp. 339-349
-
The influence of state and trait anxiety on the achievement of a virtual reality continuous performance test in children and adolescents with adhd symptoms
Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 12
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
-
Tratamientos psicológicos para el trastorno por déficit de atención con hiperactividad
Manual de tratamientos psicológicos: infancia y adolescencia (Pirámide), pp. 215-233
2020
-
Attention, inhibitory control and early mathematical skills in preschool students
Psicothema, Vol. 32, Núm. 2, pp. 237-244
-
Is an ADHD observation-scale based on DSM criteria able to predict performance in a virtual reality continuous performance test?
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 10, Núm. 7
-
Predicting Mathematics Achievement in Secondary Education: The Role of Cognitive, Motivational, and Emotional Variables
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
-
Control Parental d el Uso d e Internet d urante l a Adolescencia:: Evolución y Diferencias d e Género
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 51, pp. 19-32
-
Differential efficacy of neurofeedback in children with ADHD presentations
Journal of Clinical Medicine, Vol. 8, Núm. 2
-
Evaluación e intervención educativa en las competencias matemáticas: una perspectiva psicoevolutiva
Éxito educativo: claves de construcción y desarrollo (Tirant lo Blanch), pp. 293-312
-
Influence of initial mathematical competencies on the effectiveness of a classroom-based intervention
British Journal of Educational Psychology, Vol. 89, Núm. 2, pp. 288-306
-
Is a virtual reality test able to predict current and retrospective ADHD symptoms in adulthood and adolescence?
Brain Sciences, Vol. 9, Núm. 10
2018
-
Comparison between two continuous performance tests for identifying ADHD: traditional vs. virtual reality
International journal of clinical and health psychology, Vol. 18, Núm. 3, pp. 254-263
-
Efficacy of a Continuous Performance Test Based on Virtual Reality in the Diagnosis of ADHD and Its Clinical Presentations
Journal of Attention Disorders, Vol. 22, Núm. 11, pp. 1081-1091
-
Personas con trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDH)
Inclusión y universidad: guía de orientaciones, adaptaciones y recursos para la comunidad universitaria (Universidad de Oviedo), pp. 145-158
-
Using brain activation (nir-HEG/Q-EEG) and execution measures (CPTs) in a ADHD assessment protocol
Journal of Visualized Experiments, Vol. 2018, Núm. 134
2017
-
From ability to multiple intelligences: Implications for assessment and intervention in learning difficulties
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 67-79
-
Improvement of self-regulated learning in mathematics through a hypermedia application: Differences based on academic performance and previous knowledge
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 20