Publicaciones en las que colabora con JULIO ANTONIO GONZALEZ GARCIA (12)

2016

  1. Elementary students’ metacognitive processes and post-performance calibration on mathematical problem-solving tasks

    Metacognition and Learning, Vol. 11, Núm. 2, pp. 139-170

  2. Metacognition and executive functioning in Elementary School

    Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 2, pp. 474-483

  3. On-line assessment of the process involved in maths problem-solving in fifth and sixth grade students: Self-regulation and achievement

    RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 19, Núm. 2, pp. 165-186

2015

  1. Diseño de un programa informático para favorecer el desarrollo de las competencias matemáticas a edades tempranas

    Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development

  2. Factores explicativos de la calibración post-ejecución en resolución de problemas matemáticos

    Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development

  3. Factors involved in making post-performance judgments in mathematics problem-solving

    Psicothema, Vol. 27, Núm. 4, pp. 374-380

  4. Variables predictoras de la velocidad de denominación para estudiantes con dificultades lectoras y/o atencionales

    Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development

2014

  1. Psychometric characteristics of the BRIEF scale for the assessment of executive functions in Spanish clinical population

    Psicothema, Vol. 26, Núm. 1, pp. 47-54

  2. The assessment of executive functioning in childhood and adolescence: Current situation and future lines of research

    Executive Functioning: Role in Early Learning Processes, Impairments in Neurological Disorders and Impact of Cognitive Behavior Therapy (CBT) (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 219-244

  3. Variables Afectivo-Motivacionales Y Rendimiento En Matemáticas: Un Análisis Bidireccional

    Revista Mexicana de Psicologia, Vol. 31, Núm. 2, pp. 153-163

2013

  1. Funciones ejecutivas en niños y adolescentes con trastorno por déficit de atención con hiperactividad y dificultades lectoras

    International journal of psychology and psychological therapy, Vol. 13, Núm. 2, pp. 179-194

2012

  1. Diferencias de género en actitudes hacia las matemáticas en la enseñanza obligatoria

    Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 3, Núm. 1, pp. 55-73