TRINIDAD
GARCIA FERNANDEZ
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones en las que colabora con JULIO ANTONIO GONZALEZ GARCIA (12)
2016
-
Elementary students’ metacognitive processes and post-performance calibration on mathematical problem-solving tasks
Metacognition and Learning, Vol. 11, Núm. 2, pp. 139-170
-
Metacognition and executive functioning in Elementary School
Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 2, pp. 474-483
-
On-line assessment of the process involved in maths problem-solving in fifth and sixth grade students: Self-regulation and achievement
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 19, Núm. 2, pp. 165-186
2015
-
Diseño de un programa informático para favorecer el desarrollo de las competencias matemáticas a edades tempranas
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
-
Factores explicativos de la calibración post-ejecución en resolución de problemas matemáticos
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
-
Factors involved in making post-performance judgments in mathematics problem-solving
Psicothema, Vol. 27, Núm. 4, pp. 374-380
-
Variables predictoras de la velocidad de denominación para estudiantes con dificultades lectoras y/o atencionales
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
2014
-
Psychometric characteristics of the BRIEF scale for the assessment of executive functions in Spanish clinical population
Psicothema, Vol. 26, Núm. 1, pp. 47-54
-
The assessment of executive functioning in childhood and adolescence: Current situation and future lines of research
Executive Functioning: Role in Early Learning Processes, Impairments in Neurological Disorders and Impact of Cognitive Behavior Therapy (CBT) (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 219-244
-
Variables Afectivo-Motivacionales Y Rendimiento En Matemáticas: Un Análisis Bidireccional
Revista Mexicana de Psicologia, Vol. 31, Núm. 2, pp. 153-163
2013
-
Funciones ejecutivas en niños y adolescentes con trastorno por déficit de atención con hiperactividad y dificultades lectoras
International journal of psychology and psychological therapy, Vol. 13, Núm. 2, pp. 179-194
2012
-
Diferencias de género en actitudes hacia las matemáticas en la enseñanza obligatoria
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 3, Núm. 1, pp. 55-73