FRANCISCO JAVIER DE LA
BALLINA BALLINA
Profesor Titular de Universidad
Publications (80) FRANCISCO JAVIER DE LA BALLINA BALLINA publications
2024
-
Del chigre a la sidrería. De la sidra a la gastronomía
Gran Tour, Núm. 29
2023
-
El sector del comercio español ante los Fondos Next Generation
Boletín económico de ICE, Información Comercial Española, Núm. 3156, pp. 51-66
-
Teaching Marketing Research at the University Level—From Academic and Professional Perspectives
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 2
2022
-
Quality certifications in the TripAdvisor era. Are they outdated?
International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 34, Núm. 6, pp. 2379-2398
-
Smart Concept In Rural Tourism: A Comparison Between Two Phases (2016-2019)
Revista de Economia e Sociologia Rural, Vol. 60, Núm. 1, pp. 1-15
-
Smart business: the element of delay in the future of smart tourism
Journal of Tourism Futures, Vol. 8, Núm. 1, pp. 37-54
2021
-
Conceptualization of tourist destinations using the “SmartMax” approach: An application to the Gijón destination (Spain)
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 19
-
Las marcas de calidad como factor de consolidación económica del turismo rural.
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 21, Núm. 1, pp. 93-101
2020
-
El protocolo “network” aplicado al estudio de los destinos turísticos: el caso de Gijón (España)
Estudios geográficos, Vol. 81, Núm. 288
-
The Signalling Theory: The Key Role of Quality Standards in the Hotels Performance
Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism, Vol. 21, Núm. 2, pp. 190-208
2019
-
Discriminación del comportamiento del turismo en función de la tecnología utilizada: comparación entre dos destinos españoles
Estudios y perspectivas en turismo, Vol. 28, Núm. 3, pp. 780-801
-
Scarcity as a desirable attribute of luxury fashion brands in millennial marketing
Market-Trziste, Vol. 31, Núm. 2, pp. 153-170
-
Smart Tourism Destination: Urban versus Rural Technological Behaviours
Revista Internacional de Turismo, Empresa y Territorio. RITUREM, Vol. 3, Núm. 2, pp. 16-37
-
The Phygital experience in the smart tourism destination
International Journal of Tourism Cities, Vol. 5, Núm. 4, pp. 656-671
2018
-
Investment decisions on quality certifications by hotel chains: differences between ex-ante and ex-post decisions
Spanish journal of marketing-ESIC, Vol. 22, Núm. 1, pp. 83-102
2017
-
Discriminación del comportamiento del turismo en función de la tecnología utilizada. Comparativa entre destinos rurales y urbanos
Actas del Seminario Internacional Destinos Turísticos Inteligentes: nuevos horizontes en la investigación y gestión del turismo (Servicio de Publicaciones), pp. 424-452
-
Marketing turístico aplicado
Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC
2016
-
Investigación de mercados: el valor de los estudios de mercado en la era del marketing digital
Paraninfo
-
Los efectos de la apertura de una gran superficie comercial: Evaluación del impacto de las tiendas IKEA en España
Cuadernos económicos de ICE, Núm. 91, pp. 241-255
-
The effects of the combination of quality standards on company results in the hotel sector
Universia Business Review, Núm. 52, pp. 198-221