Publications (79) FRANCISCO JAVIER DE LA BALLINA BALLINA publications

2023

  1. El sector del comercio español ante los Fondos Next Generation

    Boletín económico de ICE, Información Comercial Española, Núm. 3156, pp. 51-66

  2. Teaching Marketing Research at the University Level—From Academic and Professional Perspectives

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 2

2022

  1. Quality certifications in the TripAdvisor era. Are they outdated?

    International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 34, Núm. 6, pp. 2379-2398

  2. Smart Concept In Rural Tourism: A Comparison Between Two Phases (2016-2019)

    Revista de Economia e Sociologia Rural, Vol. 60, Núm. 1, pp. 1-15

  3. Smart business: the element of delay in the future of smart tourism

    Journal of Tourism Futures, Vol. 8, Núm. 1, pp. 37-54

2020

  1. El protocolo “network” aplicado al estudio de los destinos turísticos: el caso de Gijón (España)

    Estudios geográficos, Vol. 81, Núm. 288

  2. The Signalling Theory: The Key Role of Quality Standards in the Hotels Performance

    Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism, Vol. 21, Núm. 2, pp. 190-208

2019

  1. Discriminación del comportamiento del turismo en función de la tecnología utilizada: comparación entre dos destinos españoles

    Estudios y perspectivas en turismo, Vol. 28, Núm. 3, pp. 780-801

  2. Scarcity as a desirable attribute of luxury fashion brands in millennial marketing

    Market-Trziste, Vol. 31, Núm. 2, pp. 153-170

  3. Smart Tourism Destination: Urban versus Rural Technological Behaviours

    Revista Internacional de Turismo, Empresa y Territorio. RITUREM, Vol. 3, Núm. 2, pp. 16-37

  4. The Phygital experience in the smart tourism destination

    International Journal of Tourism Cities, Vol. 5, Núm. 4, pp. 656-671

2017

  1. Discriminación del comportamiento del turismo en función de la tecnología utilizada. Comparativa entre destinos rurales y urbanos

    Actas del Seminario Internacional Destinos Turísticos Inteligentes: nuevos horizontes en la investigación y gestión del turismo (Servicio de Publicaciones), pp. 424-452

  2. Marketing turístico aplicado

    Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC