JONATHAN
CASTAÑEDA FERNANDEZ
Profesor Sustituto 80.2-A LOSU
NEREA
LOPEZ BOUZAS
Investigadora
Publications by the researcher in collaboration with NEREA LOPEZ BOUZAS (35)
2025
-
The impact of a gamified augmented environment on language skills in students with ASD
Digital Pedagogy in Early Childhood Language Development (IGI Global), pp. 203-230
2024
-
Aportaciones narrativas lúdicas aumentadas según la opinión de futuros docentes
Nuevos ecosistemas de aprendizaje: Innovaciones y experiencias educativas (Octaedro), pp. 33-46
-
Communicative competence in students with ASD: Interaction and immersion in a Gamified Augmented Environment
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 11, pp. 13175-13199
-
Competencia comunicativa oral del alumnado de Educación Infantil plasmada en sus narraciones orales elaboradas con una app
Revista signos: estudios de lingüística, Vol. 57, Núm. 115, pp. 426-447
-
Desafíos de la Inteligencia Artificial : propuesta formativa para detectar Fake News en redes sociales
Caminhos e Espaços Onlife. XIII Conferência Internacional de Tecnologias de Informação e Comunicação na Educação
-
Design of immersive gamified ecosystems acceptance of the methodology and predictors of future implementation
Navigating Innovative Technologies and Intelligent Systems in Modern Education (IGI Global), pp. 25-51
-
Forming networks between rural schools and their local areas: shared projects and their impact in the Asturian context
Theory & Practice in Rural Education, Vol. 14, Núm. 1, pp. 156-182
-
Improved socio-emotional skills in students with autism spectrum disorder (ASD) following an intervention supported by an augmented gamified environment
International Journal of Child-Computer Interaction, Vol. 42
-
Incremento de las habilidades socio-emocionales de alumnado con TEA tras una intervención apoyada en un Entorno Gamificado Aumentado
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 17, Núm. 1, pp. 31-52
-
Percepción del alumnado y profesorado de Educación Infantil tras implementar una narrativa gamificada con Realidad Aumentada
Caminhos e Espaços Onlife. XIII Conferência Internacional de Tecnologias de Informação e Comunicação na Educação
-
Robotics and computational language in the school setting: a review of research
Intelligent Educational Robots (De Gruyter), pp. 59-84
-
Sinergias entre las escuelas rurales y las entidades locales asturianas
Revista Colombiana de Ciencias Sociales, Vol. 15, Núm. 2, pp. 629-655
-
Transmedia skill derived from the process of converting films into educational games with augmented reality and artificial intelligence
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1
-
Validación de un instrumento para analizar las estrategias cognitivas activadas por jóvenes universitarios ante las Fake News en la era de la Inteligencia Artificial
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 30, Núm. 2
-
Vulnerability profiles and educational demands of Spanish university students in the face of fake news
Journal of Media Literacy Education, Vol. 16, Núm. 3, pp. 92-106
2023
-
Activating teacher competencies through designing gamified stories with augmentative reality
Handbook of Research on Establishing Digital Competencies in the Pursuit of Online Learning (IGI Global), pp. 230-252
-
Competencias docentes implicadas en el diseño de Entornos Literarios Inmersivos: conjugando proyectos STEAM y cultura maker
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 26, Núm. 1, pp. 59-82
-
Empirical validation of the Oral Narrative Competence Evaluation with the TellingApp (ONCE) Scale in Early Childhood
International Journal of Child-Computer Interaction, Vol. 36
-
Go Green! : proyecto de innovación interuniversitario orientado al abordaje de los objetivos de desarrollo sostenible
XV Jornadas Internacionales de Innovación Docente : nuevos ecosistemas para nuevas modalidades de aprendizaje
-
Hacia la sostenibilidad de las escuelas rurales en Asturias (España): Problemáticas y demandas de los equipos directivos y su eco en la prensa escrita
Ager: Revista de estudios sobre despoblación y desarrollo rural = Journal of depopulation and rural development studies, Núm. 37, pp. 67-101