MARISOL
FERNANDEZ CUELI
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones (89) Publicaciones de MARISOL FERNANDEZ CUELI
2024
-
Is it possible to transfer the learning of writing strategies to an unstructured opinion text? Analyzing the effects of the strategy-focused instruction
Anales de psicología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 254-264
-
Nuevos ecosistemas de aprendizaje: Innovaciones y experiencias educativas
coord.
Octaedro
-
Tamaño e Intensidad de uso de las Redes Sociales Digitales: ¿Cómo se Relacionan con las Habilidades Personales y Sociales Percibidas por los Universitarios?
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 227-237
-
The Bidirectional Relationship between Meta-Creativity and Academic Performance in University Students
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3
-
The Impact of Children’s and Parents’ Perceptions of Parenting Styles on Attention, Hyperactivity, Anxiety, and Emotional Regulation
Children, Vol. 11, Núm. 3
-
What different education professionals know about ADHD and their attitudes towards it
European Journal of Special Needs Education, Vol. 39, Núm. 1, pp. 33-47
2023
-
A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement
Journal of Experimental Education
-
Assessing the Computational Thinking of Pre-Service Teachers: A Gender and Robotics Programming Experience Analysis
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10
-
Conocimiento y percepción del profesorado sobre las dificultades de aprendizaje de la lectura
Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 2, pp. 45-55
-
Evaluación de las dificultades lectoras a través de una app gamificada basada en el modelo RTi
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
Modalidades de aprendizaje para la innovación educativa
coord.
Servicio de Publicaciones
-
Nuevos ecosistemas para nuevas modalidades de aprendizaje: libro de abstracts
coord.
Servicio de Publicaciones
-
Promoción del conocimiento hacia el TDAH en estudiantes universitarios: efectos de la implementación de un formato de aprendizaje combinado
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2023 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 21-33
2022
-
A case study in attention‐deficit/hyperactivity disorder: An innovative neurofeedback‐based approach
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1
-
Differences between Spanish students' and teaching professionals' knowledge of and attitudes toward ADHD—Does knowledge influence attitude?
Psychology in the Schools, Vol. 59, Núm. 2, pp. 242-259
-
Percepción de la conciencia emocional de los universitarios en las redes sociales digitales
Investigación e innovación sobre inclusión e intervención socioeducativa (Dykinson), pp. 418-431
-
¿Qué sabemos sobre los estilos educativos parentales y los trastornos en la infancia y adolescencia? Una revisión de la literatura
Revista de Psicología y Educación, Vol. 17, Núm. 1, pp. 44-53
2021
-
A direct and robust method to observationally constrain the halo mass function via the submillimeter magnification bias: Proof of concept
Astronomy and Astrophysics, Vol. 645
-
Autoconcepto y ansiedad: Diferencias entre niños y niñas en una muestra clínica de TDAH
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 12, Núm. 2, pp. 90-99
-
Cosmological constraints on the magnification bias on sub-millimetre galaxies after large-scale bias corrections
Astronomy and Astrophysics, Vol. 646