DEBORA
ARECES MARTINEZ
Profesora Contratada Doctora
MARISOL
FERNANDEZ CUELI
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones en las que colabora con MARISOL FERNANDEZ CUELI (35)
2024
-
Is it possible to transfer the learning of writing strategies to an unstructured opinion text? Analyzing the effects of the strategy-focused instruction
Anales de psicología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 254-264
2022
-
Differences between Spanish students' and teaching professionals' knowledge of and attitudes toward ADHD—Does knowledge influence attitude?
Psychology in the Schools, Vol. 59, Núm. 2, pp. 242-259
2021
-
Autoconcepto y ansiedad: Diferencias entre niños y niñas en una muestra clínica de TDAH
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 12, Núm. 2, pp. 90-99
-
Neurodevelopmental disorders: An innovative perspective via the response to intervention model
WORLD JOURNAL OF PSYCHIATRY, Vol. 11, Núm. 11, pp. 1017-1026
-
The influence of state and trait anxiety on the achievement of a virtual reality continuous performance test in children and adolescents with adhd symptoms
Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 12
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
-
Tratamientos psicológicos para el trastorno por déficit de atención con hiperactividad
Manual de tratamientos psicológicos: infancia y adolescencia (Pirámide), pp. 215-233
2020
-
Implementación de la estrategia Hypertexto en estudiantes universitarios
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 172-182
-
Is an ADHD observation-scale based on DSM criteria able to predict performance in a virtual reality continuous performance test?
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 10, Núm. 7
-
Tdah, autoconcepto, y ansiedad
Universidad, investigación y conocimiento: el valor de la I+D+i para evolucionar hacia una sociedad sostenible y responsable (Universidad de Oviedo), pp. 391-394
2019
-
Evaluación e intervención educativa en las competencias matemáticas: una perspectiva psicoevolutiva
Éxito educativo: claves de construcción y desarrollo (Tirant lo Blanch), pp. 293-312
-
Influence of initial mathematical competencies on the effectiveness of a classroom-based intervention
British Journal of Educational Psychology, Vol. 89, Núm. 2, pp. 288-306
-
Is a virtual reality test able to predict current and retrospective ADHD symptoms in adulthood and adolescence?
Brain Sciences, Vol. 9, Núm. 10
-
Mathematics competence level: The contribution of non-symbolic and spatial magnitude comparison skills
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAR
-
¿Qué motivos tienen los estudiantes de Bachillerato para elegir una carrera universitaria?
Revista de Psicología y Educación, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-15
2018
-
Comparison between two continuous performance tests for identifying ADHD: traditional vs. virtual reality
International journal of clinical and health psychology, Vol. 18, Núm. 3, pp. 254-263
-
Efficacy of a Continuous Performance Test Based on Virtual Reality in the Diagnosis of ADHD and Its Clinical Presentations
Journal of Attention Disorders, Vol. 22, Núm. 11, pp. 1081-1091
-
Using brain activation (nir-HEG/Q-EEG) and execution measures (CPTs) in a ADHD assessment protocol
Journal of Visualized Experiments, Vol. 2018, Núm. 134
2017
-
Efecto de la Representación Dinámica Integrada sobre la competencia matemática y la atención en niños con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad
Revista de Psicología y Educación, Vol. 12, Núm. 2, pp. 105-115
-
Eficacia del programa informatizado EPI.com para la mejora de la comprensión y expresión de estudiantes de entre 3 y 6 años
Revista de psicodidáctica, Vol. 22, Núm. 2