Publikationen (104) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2024

  1. 'More physical education': Critical analysis of the predominant biomedical discourse in press reports

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 541-547

  2. 100 Years since the Discovery of Insulin, from Its Discovery to the Insulins of the Future

    Biomedicines, Vol. 12, Núm. 3

  3. 3DFin: a software for automated 3D forest inventories from terrestrial point clouds

    Forestry, Vol. 97, Núm. 4, pp. 479-496

  4. A model fidelity check in cooperative learning research in physical education

    Physical Education and Sport Pedagogy

  5. A rubric model to analyse CLIL textbooks in Primary Education

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41

  6. Acculturation Preferences in the Asturian Educational Context: A Study on the Direct and Interactive Effects of Gender and Stereotypes at School

    Journal of International Migration and Integration, Vol. 25, Núm. 3, pp. 1525-1546

  7. Actividad física en una intervención de recreo con material autoconstruido: análisis por curso y género

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 59, pp. 509-517

  8. Afectividad y sexualidad en las personas con discapacidad intelectual. Estado de la cuestión

    Revista de Educación Inclusiva, Vol. 17, Núm. 1, pp. 315-337

  9. Análisis del nivel de pensamiento computacional de los futuros maestros: una propuesta diagnóstica para el diseño de acciones formativas

    Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 69, pp. 169-194

  10. Artes marciales para estudiantes en riesgo de exclusión social: investigación acción participativa en un centro de día

    Movimento: revista da Escola de Educação Física, Núm. 30

  11. Blue Gold, Game-Based Learning to Encourage Sustainable Consumption: The Case of Mobile Phones

    Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 2

  12. Boreal forest tree growth and sap flow after a low-severity wildfire

    Agricultural and Forest Meteorology, Vol. 347

  13. Bullying and Cyberbullying in School: An Exploratory Study on Students Aged 9 to 14 in Rome

    Revista de Cercetare si Interventie Sociala, Vol. 86, pp. 46-59

  14. Can Pedagogical Models Promote Students’ Basic Psychological Needs in Physical Education? A Systematic Review and Meta-Analysis

    Quest, Vol. 76, Núm. 2, pp. 247-267

  15. Can didactic audiovisual translation enhance intercultural learning through CALL? Validity and reliability of a students’ questionnaire

    Journal for Multicultural Education, Vol. 18, Núm. 1-2, pp. 206-223

  16. Communicative competence in students with ASD: Interaction and immersion in a Gamified Augmented Environment

    Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 11, pp. 13175-13199

  17. Comparison of Dual VET Models in Spain: Analysing Educational Quality from the Perspective of Educational Centres

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7

  18. Competencia léxica y expresión escrita. Un estudio empírico en el aula de ESO

    Ogigia: Revista electrónica de estudios hispánicos, Núm. 35, pp. 63-84

  19. Competencias emocionales del profesorado en prácticas. Estudio etnográfico con futuros docentes de lenguas

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 117-136

  20. Construction and Assessment of the Physical Activity and Physical Education Importance for Parents Scale

    Perceptual and Motor Skills, Vol. 131, Núm. 3, pp. 707-719