Fachbereich
Ciencias de la Educación
Publikationen (104) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2024
-
'More physical education': Critical analysis of the predominant biomedical discourse in press reports
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 541-547
-
100 Years since the Discovery of Insulin, from Its Discovery to the Insulins of the Future
Biomedicines, Vol. 12, Núm. 3
-
3DFin: a software for automated 3D forest inventories from terrestrial point clouds
Forestry, Vol. 97, Núm. 4, pp. 479-496
-
A model fidelity check in cooperative learning research in physical education
Physical Education and Sport Pedagogy
-
A rubric model to analyse CLIL textbooks in Primary Education
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41
-
Acculturation Preferences in the Asturian Educational Context: A Study on the Direct and Interactive Effects of Gender and Stereotypes at School
Journal of International Migration and Integration, Vol. 25, Núm. 3, pp. 1525-1546
-
Actividad física en una intervención de recreo con material autoconstruido: análisis por curso y género
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 59, pp. 509-517
-
Afectividad y sexualidad en las personas con discapacidad intelectual. Estado de la cuestión
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 17, Núm. 1, pp. 315-337
-
Análisis del nivel de pensamiento computacional de los futuros maestros: una propuesta diagnóstica para el diseño de acciones formativas
Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 69, pp. 169-194
-
Artes marciales para estudiantes en riesgo de exclusión social: investigación acción participativa en un centro de día
Movimento: revista da Escola de Educação Física, Núm. 30
-
Blue Gold, Game-Based Learning to Encourage Sustainable Consumption: The Case of Mobile Phones
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 2
-
Boreal forest tree growth and sap flow after a low-severity wildfire
Agricultural and Forest Meteorology, Vol. 347
-
Bullying and Cyberbullying in School: An Exploratory Study on Students Aged 9 to 14 in Rome
Revista de Cercetare si Interventie Sociala, Vol. 86, pp. 46-59
-
Can Pedagogical Models Promote Students’ Basic Psychological Needs in Physical Education? A Systematic Review and Meta-Analysis
Quest, Vol. 76, Núm. 2, pp. 247-267
-
Can didactic audiovisual translation enhance intercultural learning through CALL? Validity and reliability of a students’ questionnaire
Journal for Multicultural Education, Vol. 18, Núm. 1-2, pp. 206-223
-
Communicative competence in students with ASD: Interaction and immersion in a Gamified Augmented Environment
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 11, pp. 13175-13199
-
Comparison of Dual VET Models in Spain: Analysing Educational Quality from the Perspective of Educational Centres
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
Competencia léxica y expresión escrita. Un estudio empírico en el aula de ESO
Ogigia: Revista electrónica de estudios hispánicos, Núm. 35, pp. 63-84
-
Competencias emocionales del profesorado en prácticas. Estudio etnográfico con futuros docentes de lenguas
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 117-136
-
Construction and Assessment of the Physical Activity and Physical Education Importance for Parents Scale
Perceptual and Motor Skills, Vol. 131, Núm. 3, pp. 707-719