Ciencias de la Educación
Departamento
Universidad Complutense de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Complutense de Madrid (31)
2023
-
Determination of Internet appropriation by older people through technological support services
New Media and Society, Vol. 25, Núm. 5, pp. 1065-1086
-
Study of efficiency: standing work vs. ground-work in amateur MMA matches
Ido Movement for Culture, Vol. 23, Núm. 2, pp. 41-49
-
The digital inclusion of older people in Spain: technological support services for seniors as predictor
Ageing and Society, Vol. 43, Núm. 6, pp. 1409-1435
2022
-
Academic Resilience in Mathematics and Science: Europe TIMSS-2019 Data
Psicothema, Vol. 34, Núm. 2, pp. 217-225
-
Effective Personality as a Protective Factor in Teachers' Occupational Health
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 5
-
Should we Help our Children With Homework? A Meta-Analysis Using PISA Data
Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 56-65
2021
-
Academic resilience in European countries: The role of teachers, families, and student profiles
PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 7 July
-
Comparison of emotional behaviour of spanish, chilean and england adolescents, and their relationship with effective personality
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 16
-
Understanding internet appropriation among older people through institutional supports in Spain
Technology in Society, Vol. 64
2020
-
Determinants of social gratifications obtained by older adults moderated by public supports for Internet access in Spain
Telematics and Informatics, Vol. 49
-
Evolución de las Relaciones Públicas en España. Artículo de revisión
El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 3
2019
-
Key Communication Skills in Cosmetic Dermatology: A 3-Pillar Model
Actas Dermo-Sifiliograficas, Vol. 110, Núm. 10, pp. 794-799
-
Resiliencia educativa en comprensión lectora: factores determinantes en PIRLS-Europa
Revista de educación, Núm. 384, pp. 71-89
-
Resilient and low performer students: Personal and family determinants in European countries
Psicothema, Vol. 31, Núm. 4, pp. 363-375
2018
-
Análisis de la Oportunidad de Aprendizaje en el estudio TERCE de la UNESCO
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 36, Núm. 2, pp. 509-528
-
Análisis de la geolocalización y realidad aumentada en dispositivos móviles, propuestas socio-educativas relacionadas con el entorno y las salidas de campo
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 22, Núm. 4, pp. 197-222
-
Commentary: Does blue uniform color enhance winning probability in judo contests?
Frontiers in Psychology
-
Efectos del corrector en las evaluaciones educativas de alto impacto
REMA, Vol. 23, Núm. 1, pp. 12-27
-
Esthetic dermatology and emotional well-being according to gender
Journal of Cosmetic Dermatology, Vol. 17, Núm. 3, pp. 410-416
2017
-
Evaluación de competencias docentes parala inclusión y la excelencia: Resultados preliminares sobre la percepción del profesorado
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)