SUSANA
LAZARO VISA
Universidad de Cantabria
Santander, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Cantabria (17)
2023
-
Adolescents with intellectual disability in residential child care: Double vulnerability
Journal of Intellectual and Developmental Disability, Vol. 48, Núm. 4, pp. 432-445
-
Necesidades formativas de los profesionales de instituciones artísticas y socioeducativas en contextos inclusivos
Arteterapia: papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social, Núm. 18
2022
-
Subjective Well-Being of Young People in Therapeutic Residential Care from a Gender Perspective
Child Indicators Research, Vol. 15, Núm. 1, pp. 249-262
2021
-
Personal variables of protection against cannabis use in adolescence: the roles of emotional intelligence, coping styles, and assertiveness as associated factors
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 11
2020
-
Myths about sexual aggression, sexual assertiveness and sexual violence in adolescent romantic relationships
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 23, pp. 1-13
-
The protective association of trait and ability emotional intelligence with adolescent tobacco use
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 18, pp. 1-13
2019
-
Bullied adolescent's life satisfaction: Personal competencies and school climate as protective factors
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. JULY
-
Fortalezas, debilidades y retos en la gestión de la convivencia escolar: significados para los equipos directivos de escuelas de educación primaria y secundaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 373-380
-
Trait and ability emotional intelligence as predictors of alcohol consumption in adolescents
Psicothema, Vol. 31, Núm. 3, pp. 292-297
2018
-
Children and young people with intellectual disability in residential childcare: Prevalence of mental health disorders and therapeutic interventions
International Journal of Social Welfare, Vol. 27, Núm. 4, pp. 337-347
2017
-
Avances en el estudio de la inteligencia emocional: Un nuevo factor protector ante el consumo de drogas en la adolescencia
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2017 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 945-951
-
School functioning of a particularly vulnerable group: Children and young people in residential child care
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL
-
Sexual Violence History and Welfare in Transgender People
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 32, Núm. 19, pp. 2885-2907
2016
-
'My great hope in life is to have a house, a family and a daughter': Relationships and sexuality in intellectually disabled people
British Journal of Learning Disabilities, Vol. 44, Núm. 1, pp. 56-62
-
Evaluar para la mejora educativa. Una experiencia sobre una titulación superior construida sobre la visión de distintos agentes implicados
Evaluación e identidad del alumnado en Educación Superior
2015
-
Necesidades afectivo-sexuales en personas con discapacidad intelectual. Claves para construir propuestas formativas desde la experiencia subjetiva
Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 3, Núm. 2, pp. 41-54
2011
-
Leaving family care. Transitions to adulthood from kinship care
Children and Youth Services Review, Vol. 33, Núm. 12, pp. 2475-2481