AMANDA
ABIN ALVAREZ
Investigadora
CELESTINO
RODRIGUEZ PEREZ
Catedrático de Universidad
Publicacións nas que colabora con CELESTINO RODRIGUEZ PEREZ (11)
2024
-
A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement
Journal of Experimental Education, Vol. 92, Núm. 4, pp. 644-661
-
Neurodivergent students. A continuum of skills with an emphasis on creativity and executive functions
Applied Neuropsychology: Child
-
The Emotional Impact of Family Involvement during Homework in Children with Neurodevelopmental Disorders: A Systematic Review
Children, Vol. 11, Núm. 6
2023
-
Desarrollo de una APP gamificada para la evaluación e intervención de las funciones ejecutivas en el modelo RTI.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
El rol de la creatividad en las necesidades específicas de apoyo educativo (NEAE)
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 911-922
-
Intervención en dificultades lectoras a través de una app gamificada basada en el modelo RTi
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
Relationship between Executive Functions and Creativity in Children and Adolescents: A Systematic Review
Children, Vol. 10, Núm. 6
2021
-
Family and teacher involvement in diversity and special needs in the school context
Parents and Teachers: Perspectives, Interactions and Relationships (Nova Science Publisher Inc.), pp. 31-67
-
HOMEWORK AND DEALING WITH DIVERSITY: AN EMPIRICAL REVIEW
Handbook of Homework: Theoretical Principles and Practical Applications (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 89-124
2020
-
Predicción del rendimiento matemático en educación secundaria: el rol de las variables cognitivas, motivacionales y emocionales
Universidad, investigación y conocimiento: el valor de la I+D+i para evolucionar hacia una sociedad sostenible y responsable (Universidad de Oviedo), pp. 381-389
-
Predicting Mathematics Achievement in Secondary Education: The Role of Cognitive, Motivational, and Emotional Variables
Frontiers in Psychology, Vol. 11