JOSE CARLOS
NUÑEZ PEREZ
Catedrático de Universidad
Antonio
Valle Arias
Publicaciones en las que colabora con Antonio Valle Arias (115)
2023
-
Perceived parental involvement and student engagement with homework in secondary school: The mediating role of self-handicapping
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 6, pp. 4350-4361
-
Perfiles docentes basados en síntomas de burnout: diferencias entre etapas educativas y relación conel funcionamiento psicológico adaptativo
Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 1-9
2022
-
La consecución del funcionamiento psicológico pleno: La dimensión de crecimiento personal
Papeles del psicólogo, Vol. 43, Núm. 1, pp. 63-73
2020
-
Coping Strategies and Self-Efficacy in University Students: A Person-Centered Approach
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Los deberes escolares. Un tema objeto de polémica
La psicología en el día a día del aula (Servicio de Publicaciones), pp. 30-35
2019
-
Eudaimonic well-being and coping with stress in university students: The mediating/moderating role of self-efficacy
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 1
-
Mediating Role of Self-efficacy and Usefulness Between Self-regulated Learning Strategy Knowledge and its Use.
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Relationship between students' prior academic achievement and homework behavioral engagement: The mediating/moderating role of learning motivation
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAY
-
Student perception of teacher and parent involvement in homework and student engagement: The mediating role of motivation
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. JUN, pp. 1384
2018
-
Bienestar emocional de los estudiantes universitarios: el papel de la orientación a metas y las percepciones de control
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 48, Núm. 1, pp. 211-224
-
Coping flexibility and eudaimonic well-being in university students
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 59, Núm. 4, pp. 433-442
-
Homework purposes, homework behaviors, and academic achievement. Examining the mediating role of students’ perceived homework quality
Contemporary Educational Psychology, Vol. 53, pp. 168-180
-
Motivational profiles in high school students: Differences in behavioural and emotional homework engagement and academic achievement
International Journal of Psychology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 449-457
-
Niveles de rendimiento académico e implicación en los deberes escolares en estudiantes españoles de Educación Secundaria
European journal of education and psychology, Vol. 11, Núm. 1, pp. 19-31
2017
-
Cambios en la implicación en los deberes escolares a lo largo de la Educación Secundaria Obligatoria
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 29, Núm. 2, pp. 266-278
-
Estructura factorial de las Escalas de Bienestar Psicológico de Ryff en estudiantes universitarios
European journal of education and psychology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 1-8
-
Homework and academic achievement: Student, teacher and parent involvement
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 141-155
-
How do student prior achievement and homework behaviors relate to perceived parental involvement in homework?
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL
-
Promoting Gypsy children's behavioural engagement and school success: Evidence from a four-wave longitudinal study
British Educational Research Journal, Vol. 43, Núm. 3, pp. 554-571
-
Rendimiento académico, enfoques de trabajo e implicación en los deberes escolares
Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación, Vol. 10, Núm. 20, pp. 123-142