ANA CRISTINA
LAHUERTA MARTINEZ
Catedrática de Universidad
Publicaciones (65) Publicaciones de ANA CRISTINA LAHUERTA MARTINEZ
2023
-
Analysis of changes in L2 writing over the time of a short-term academic English programme
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 39, pp. 111-127
2022
-
Analysis of the relationship between students’ proficiency level and their ability to identify figurative language: The effect of individual factors and extra-curricular activities
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 43, pp. 179-204
2020
-
Analysis of accuracy in the writing of EFL students enrolled on CLIL and non-CLIL programmes: the impact of grade and gender
Language Learning Journal, Vol. 48, Núm. 2, pp. 121-132
2019
-
Current Research in Multilingualism: Addressing Misconceptions, Exploring Contexts and Examining Outcomes through Empirical Research
Empirical studies in multilingualism: Analysing Contexts and Outcomes (Peter Lang Suiza), pp. 7-46
-
Empirical studies in multilingualism: Analysing Contexts and Outcomes
ed. lit.
Peter Lang Suiza
-
Investigación en multilingüismo. Innovación y nuevos retos
ed. lit.
Ediciones de la Universidad de Oviedo
2018
-
Analysis of syntactic complexity in secondary education ELF writers at different proficiency levels
Assessing Writing, Vol. 35, pp. 1-11
-
Análisis de la corrección y la complejidad gramatical en la escritura de estudiantes de inglés de niveles intermedio-alto y avanzado
RLA: Revista de lingüística teórica y aplicada, Núm. 56, pp. 13-33
-
Análisis y evolución de la escritura en inglés como L2 en distintos niveles de educación secundaria
Propuestas de investigación en áreas de vanguardia (Tecnos), pp. 253-264
-
Assessing ESL/EFL writing: Research in primary, secondary and tertiary education
Peter Lang AG, pp. 1-224
-
Study of accuracy and grammatical complexity in EFL writing
IJES: international journal of English studies, Vol. 18, Núm. 1, pp. 71-89
2017
-
A metaphor-metonymy continuum? Evidence from cross-field L2 set texts
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 34, pp. 257-278
-
Analysis of accuracy and grammatical complexity in the writing of upper intermediate and advanced learners of English
RLA: Revista de lingüística teórica y aplicada, Núm. 55, pp. 13-33
-
Analysis of the effect of CLIL programmes on the written competence of secondary education students
Revista de Filología de la Universidad de La Laguna, Núm. 35, pp. 169-184
-
Estudio de la escritura en inglés como lengua extranjera de estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria
CUICIID 2017: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia
-
Syntactic Complexity in Secondary-level English Writing: Differences Among Writers Enrolled on Bilingual and Non-bilingual Programmes
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 28, pp. 67-80
2016
-
Analysis of motivation in a spanish higher education context: Pedagogical implications
CUICIID 2016: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia
-
Análisis de la familiaridad y del interés en la comprensión lectora de estudiantes españoles de inglés como lengua extranjera
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 29, Vol. 1, pp. 141-164
-
Motivation and EFL Achievement in a University Context: Pedagogical Implications
Aula virtual: contenidos y elementos (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 251-264
-
Uso de las conjunciones en las composiciones de estudiantes de programas bilingües y no bilingües
Revista de educación, Núm. 371, pp. 107-132