Publicaciones (25) Publicaciones de ANTONIO JOSE JIMENEZ MUÑOZ

2021

  1. ‘It wasn’t my fault’: Lecturers’ notes to former selves after five years of EMI service

    The Psychological Experience of Integrating Content and Language (Channel View Publications), pp. 174-194

2019

  1. Beyond language: a multimodal analysis of success in non-native Business-English pitches

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 37, pp. 65-86

  2. Current Research in Multilingualism: Addressing Misconceptions, Exploring Contexts and Examining Outcomes through Empirical Research

    Empirical studies in multilingualism: Analysing Contexts and Outcomes (Peter Lang), pp. 7-46

  3. Empirical studies in multilingualism: Analysing Contexts and Outcomes ed. lit.

    Peter Lang

  4. Investigación en multilingüismo. Innovación y nuevos retos ed. lit.

    Ediciones de la Universidad de Oviedo

  5. The importance of certification of English medium instruction teachers in higher education in Spain

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 32, pp. 103-118

2018

  1. Student evolution in learn through testing: corpus -based evidence from English-for-Academic-Purposes assignments

    Aplicaciones de la lingüística de corpus al estudio de lenguas modernas (Sociedad Menéndez Pelayo), pp. 177-208

  2. Unworked and unavowable: Communities of practice in twenty-first century transatlantic poetry

    Atlantic Studies : Global Currents , Vol. 15, Núm. 3, pp. 402-416

2017

  1. A metaphor-metonymy continuum? Evidence from cross-field L2 set texts

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 34, pp. 257-278

  2. El conocimiento previo de los alumnos de primero de Estudios Ingleses: factores académicos y motivacionales (PBINN16-007)

    X Jornadas de Innovación Docente 2017: Redes para la innovación: la participación del alumnado

  3. English as a medium of instruction: evidence for language and content targets in bilingual education in economics

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 20, Núm. 7, pp. 883-896

  4. Paula Martín Salván, Gerardo Rodríguez Salas and Julián Jiménez Heffernan, eds. 2013. Community in Twentieth-Century Fiction. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan. xiv + 278 pp. ISBN: 978-1-137-28283-5. res.

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 39, Núm. 1, pp. 223-228

2016

  1. Content and language: the impact of pedagogical designs on academic performance within tertiary english as a medium of instruction

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 1, pp. 111-123

  2. Return on investment: The future of evidence-based research on ICT-enhanced Business English

    Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (Routledge Reino Unido), pp. 35-46

2015

  1. Flipping lectures: analysing student workload in EMI contexts

    MULTIMODAL COMMUNICATION IN THE 21ST CENTURY: PROFESSIONAL AND ACADEMIC CHALLENGES

  2. Percepción y evidencia: midiendo la calidad del idioma en la educación superior bilingüe

    Innovación en la Educación Superior: desafíos y propuestas (Oviedo, Ediciones de la Universidad de Oviedo, Servicio de Publicaciones, D.L. 2015), pp. 303-310

2014

  1. El tweetconomía: el uso de las redes de microblogging como herramienta en la docencia en inglés de la historia económica

    Xornada de Innovación Educativa 2013 (Universidade de Vigo), pp. 289-297

  2. In moments like these: Emmanuel fru doh and the mirrors of romanticism

    Fears, Doubts and Joys of Not Belonging (Project Muse), pp. 31-54

  3. La "world economic history": Uso del análisis DAFO en la adaptación al EEES bilingüe

    El EEES como marco de desarrollo de las nuevas herramientas docentes (Vision Libros), pp. 405-425