TRINIDAD
GARCIA FERNANDEZ
Profesora Titular de Universidad
CELESTINO
RODRIGUEZ PEREZ
Catedrático de Universidad
Publicaciones en las que colabora con CELESTINO RODRIGUEZ PEREZ (81)
2024
-
A Person-Centered Approach to the Relationship between Mathematics Self-Belief Profiles and Achievement
Journal of Experimental Education, Vol. 92, Núm. 4, pp. 644-661
-
Neurodivergent students. A continuum of skills with an emphasis on creativity and executive functions
Applied Neuropsychology: Child
2023
-
Desarrollo de una APP gamificada para la evaluación e intervención de las funciones ejecutivas en el modelo RTI.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
El rol de la creatividad en las necesidades específicas de apoyo educativo (NEAE)
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 911-922
-
La educación digital en las etapas obligatorias: una revisión sistemática
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
Relationship between Executive Functions and Creativity in Children and Adolescents: A Systematic Review
Children, Vol. 10, Núm. 6
2022
-
Can serious games measure your cognitive profile in adults? An innovative proposal to evaluate and stimulate cognitive skills
Universal Access in the Information Society
-
Dificultades específicas de aprendizaje y el modelo de respuesta a la intervención: una revisión sistemática
Psychology, Society & Education, Vol. 14, Núm. 2, pp. 67-75
-
Validation of the Shortened Version of the Metacognitive Awareness Inventory in Spanish University Students
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 454-462
2021
-
Conocimientos, percepciones y actitudes de los docentes hacia las altas capacidades
Revista de Psicología y Educación, Vol. 16, Núm. 2, pp. 183-207
-
Coping with stress in parents of children with developmental disabilities
International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 3, pp. 38-46
-
Family and teacher involvement in diversity and special needs in the school context
Parents and Teachers: Perspectives, Interactions and Relationships (Nova Science Publisher Inc.), pp. 31-67
-
HOMEWORK AND DEALING WITH DIVERSITY: AN EMPIRICAL REVIEW
Handbook of Homework: Theoretical Principles and Practical Applications (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 89-124
-
New virtual reality tool (Nesplora Aquarium) for assessing attention and working memory in adults: A normative study
Applied Neuropsychology:Adult, Vol. 28, Núm. 4, pp. 403-415
-
Problem-solving before instruction (Ps-i): A protocol for assessment and intervention in students with different abilities
Journal of Visualized Experiments, Vol. 2021, Núm. 175
-
Retrospective symptoms and learning difficulties predicting ADHD in adults: Differences between prison inmates and the clinical population
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 62, Núm. 3, pp. 301-311
-
Sustained change in ADHD: Interventions and variables that lead to durable improvements in symptoms and quality of life
Sustainability (Switzerland)
-
The influence of state and trait anxiety on the achievement of a virtual reality continuous performance test in children and adolescents with adhd symptoms
Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 12
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
-
Tratamientos psicológicos para el trastorno por déficit de atención con hiperactividad
Manual de tratamientos psicológicos: infancia y adolescencia (Pirámide), pp. 215-233