ALBERTO
FERNANDEZ COSTALES
Profesor Titular de Universidad
Publicaciones (52) Publicaciones de ALBERTO FERNANDEZ COSTALES
2024
-
A rubric model to analyse CLIL textbooks in Primary Education
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41
-
Acculturation Preferences in the Asturian Educational Context: A Study on the Direct and Interactive Effects of Gender and Stereotypes at School
Journal of International Migration and Integration
-
Can didactic audiovisual translation enhance intercultural learning through CALL? Validity and reliability of a students’ questionnaire
Journal for Multicultural Education, Vol. 18, Núm. 1-2, pp. 206-223
-
Didactic audiovisual translation and foreign language education
Routledge/Taylor & Francis Group
-
INTRALINGUAL AUDIOVISUAL TRANSLATION AS A FOREIGN LANGUAGE AID: A methodological proposal for application at different levels
The Routledge Handbook of Intralingual Translation (Taylor and Francis), pp. 360-376
-
La enseñanza de contenido en inglés en universidades españolas: una revisión sistemática
Revista de educación, Núm. 403, pp. 259-290
2023
-
COGNITIVE DEVELOPMENT IN CLIL
The Routledge Handbook of Content and Language Integrated Learning (Taylor and Francis), pp. 127-140
-
Introducción al monográfico: temáticas, modelos y líneas de investigación en didáctica de la lengua y la literatura en contextos educativos
Aula abierta, Vol. 52, Núm. 4, pp. 305-307
-
Traducción audiovisual didáctica en enseñanza de lenguas: Resultados del proyecto TRADILEX
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 77, pp. 21-32
-
Webquests to promote oral comprehension and reduce anxiety in flipped learning and in traditional english classes: A mixed method study
RLA: Revista de lingüística teórica y aplicada, Vol. 61, Núm. 1, pp. 93-116
2022
-
A Flipped-Based WebQuest Model as an Alternative Proposal for Students of English as a Foreign Language in the COVID-19 Era
International Journal of Technologies in Learning, Vol. 29, Núm. 2, pp. 87-100
-
Actitudes y motivación en la clase de lenguas: Investigaciones desde 1997 hasta la actualidad
Investigación e innovación en didáctica de la lengua y la literatura: Homenaje a Daniel Madrid Fernández (Editorial GEU), pp. 143-158
-
Enhancing communicative competence and translation skills through active subtitling: a model for pilot testing didactic Audiovisual Translation (AVT)
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 28, Núm. 2, pp. 16-31
-
La traducción audiovisual didáctica (tad) en el ámbito sanitario: estudio exploratorio sobre las posibilidades pedagógicas en logopedia
Panace@: Revista de Medicina, Lenguaje y Traducción, Vol. 23, Núm. 56, pp. 29-40
-
The effect of CLIL combined with language instruction on language learning and the role of individual and institutional factors in students’ perspectives: Empirical evidence from Kazakhstan
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 18, Núm. 10
2021
-
Audiovisual translation in primary education. Students' perceptions of the didactic possibilities of subtitling and dubbing in foreign language learning
Meta (Canada), Vol. 66, Núm. 2, pp. 280-300
-
Didáctica de las lenguas, Interculturalidad y Multilingüismo en Educación (DIME)
Perifèria: revista de investigación y formación en antropología, Vol. 26, Núm. 2, pp. 279-289
-
Language attitudes towards English in local and immigrant students in Catalonia: analysis of the joint effect of language competence and region of origin
Language and Intercultural Communication, Vol. 21, Núm. 5, pp. 663-678
-
Subtitling and Dubbing as Teaching Resources in CLIL in Primary Education: The Teachers’ Perspective
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 36, pp. 175-192
2020
-
Estudiu de les posibilidaes didáutiques de la traducción audiovisual (subtituláu y doblaxe) na enseñanza del asturianu n’Educación Primaria
Lletres asturianes: Boletín Oficial de l'Academia de la Llingua Asturiana, Núm. 123, pp. 147-166