Departamento
Psicología
Publicaciones (370) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
"Nadie nace en un cuerpo equivocado": book Review
Psicothema, Vol. 34, Núm. 2, pp. 345-346
-
A Comparative Analysis of Residential Care: A Five-Country Multiple Case-Design Study
Child and Youth Care Forum, Vol. 51, Núm. 6, pp. 1031-1062
-
A Developmental Study of Mirror-Gazing-Induced Anomalous Self-Experiences and Self-Reported Schizotypy from 7 to 28 Years of Age
Psychopathology, Vol. 55, Núm. 1, pp. 49-61
-
A Path Model of University Dropout Predictors: The Role of Satisfaction, the Use of Self-Regulation Learning Strategies and Students’ Engagement
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3
-
A SLAM-based augmented reality app for the assessment of spatial short-term memory using visual and auditory stimuli
Journal on Multimodal User Interfaces, Vol. 16, Núm. 3, pp. 319-333
-
A case study in attention‐deficit/hyperactivity disorder: An innovative neurofeedback‐based approach
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1
-
A new Algorithm for Detecting Clinical High Risk of Psychosis in Adolescents
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 383-391
-
A novel algorithm to detect early risk of psychosis: Results from the Prevention Program for Psychosis (P3)
Schizophrenia Research
-
A randomized controlled trial of contingency management for smoking cessation in substance use treatment patients
International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 3, pp. 31-40
-
A review on data fusion in multimodal learning analytics and educational data mining
Wiley Interdisciplinary Reviews: Data Mining and Knowledge Discovery, Vol. 12, Núm. 4
-
ABP en el aula universitaria: marco idóneo para el desarrollo de actuaciones que fomentan el bienestar emocional
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
-
Academic Resilience in Mathematics and Science: Europe TIMSS-2019 Data
Psicothema, Vol. 34, Núm. 2, pp. 217-225
-
Academic Self-Concept Dramatically Declines in Secondary School: Personal and Contextual Determinants
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 5
-
Access to material resources and the subjective well-being of children in Brazil and Chile
Child Indicators Research, Vol. 15, Núm. 2, pp. 447-465
-
Acciones llevadas a cabo desde el Servicio Universitario de Atención a la Salud de la Universidad de Burgos para mitigar el estrés emocional de estudiantes y docentes universitarios
Guía de buenas prácticas para la promoción de hábitos saludables en el contexto universitario iberoamericano [Recurso electrónico] (Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional), pp. 299-315
-
Actitudes docentes hacia alumnos con discapacidad, punto de partida para la educación inclusiva: una perspectiva de género, edad y experiencia previa.
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 30, pp. 83-83
-
Actitudes hacia las personas con discapacidad
Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 10, Núm. 1, pp. 7-27
-
Activities of Daily Living in Parkinson Disease: Are They Related to Short Term and Working Memory and Visuospatial Abilities?
Topics in Geriatric Rehabilitation, Vol. 38, Núm. 4, pp. 285-295
-
Adaptation of the Multidimensional Body Self Relations Questionnaire for Young People Between 9 and 16 Years old
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 479-487
-
Adolescentes en situación de riesgo social en el sistema educativo asturiano: Una necesidad sentida por ellos y ellas que no tiene respuesta
Inclusión social en infancia, adolescencia y juventud: Investigación e intervención social (Red Europea de Lucha Contra la Pobreza y la Exclusión Social en Asturias (EAPN-AS)), pp. 116