Publicaciones (370) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. "Nadie nace en un cuerpo equivocado": book Review

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 2, pp. 345-346

  2. A Comparative Analysis of Residential Care: A Five-Country Multiple Case-Design Study

    Child and Youth Care Forum, Vol. 51, Núm. 6, pp. 1031-1062

  3. A Developmental Study of Mirror-Gazing-Induced Anomalous Self-Experiences and Self-Reported Schizotypy from 7 to 28 Years of Age

    Psychopathology, Vol. 55, Núm. 1, pp. 49-61

  4. A Path Model of University Dropout Predictors: The Role of Satisfaction, the Use of Self-Regulation Learning Strategies and Students’ Engagement

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3

  5. A SLAM-based augmented reality app for the assessment of spatial short-term memory using visual and auditory stimuli

    Journal on Multimodal User Interfaces, Vol. 16, Núm. 3, pp. 319-333

  6. A case study in attention‐deficit/hyperactivity disorder: An innovative neurofeedback‐based approach

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1

  7. A new Algorithm for Detecting Clinical High Risk of Psychosis in Adolescents

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 383-391

  8. A novel algorithm to detect early risk of psychosis: Results from the Prevention Program for Psychosis (P3)

    Schizophrenia Research

  9. A randomized controlled trial of contingency management for smoking cessation in substance use treatment patients

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 3, pp. 31-40

  10. A review on data fusion in multimodal learning analytics and educational data mining

    Wiley Interdisciplinary Reviews: Data Mining and Knowledge Discovery, Vol. 12, Núm. 4

  11. ABP en el aula universitaria: marco idóneo para el desarrollo de actuaciones que fomentan el bienestar emocional

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  12. Academic Resilience in Mathematics and Science: Europe TIMSS-2019 Data

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 2, pp. 217-225

  13. Academic Self-Concept Dramatically Declines in Secondary School: Personal and Contextual Determinants

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 5

  14. Access to material resources and the subjective well-being of children in Brazil and Chile

    Child Indicators Research, Vol. 15, Núm. 2, pp. 447-465

  15. Acciones llevadas a cabo desde el Servicio Universitario de Atención a la Salud de la Universidad de Burgos para mitigar el estrés emocional de estudiantes y docentes universitarios

    Guía de buenas prácticas para la promoción de hábitos saludables en el contexto universitario iberoamericano [Recurso electrónico] (Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional), pp. 299-315

  16. Actitudes docentes hacia alumnos con discapacidad, punto de partida para la educación inclusiva: una perspectiva de género, edad y experiencia previa.

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 30, pp. 83-83

  17. Actitudes hacia las personas con discapacidad

    Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 10, Núm. 1, pp. 7-27

  18. Activities of Daily Living in Parkinson Disease: Are They Related to Short Term and Working Memory and Visuospatial Abilities?

    Topics in Geriatric Rehabilitation, Vol. 38, Núm. 4, pp. 285-295

  19. Adaptation of the Multidimensional Body Self Relations Questionnaire for Young People Between 9 and 16 Years old

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 479-487

  20. Adolescentes en situación de riesgo social en el sistema educativo asturiano: Una necesidad sentida por ellos y ellas que no tiene respuesta

    Inclusión social en infancia, adolescencia y juventud: Investigación e intervención social (Red Europea de Lucha Contra la Pobreza y la Exclusión Social en Asturias (EAPN-AS)), pp. 116